رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ خرداد ۱۳۸۷
سی سال پیش در چنین روزی

ایران از جام جهانی آرژانتین حذف شد

سید ابراهیم نبوی

یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۵۷ برابر با یازدهم ژوئن ۱۹۷۸

خدمه هواپیمای اردنی از هواپیما افتاد

طی یک حادثه بی‌سابقه در فرودگاه مهرآباد تهران، یکی از خدمه شرکت هواپیمایی اردنی از در هواپیما به بیرون پرت شد و به شدت مجروح شد.

به نوشته روزنامه اطلاعات، این هواپیما در باند فرودگاه مهرآباد در حال حرکت بود که در آن به علت نامعلومی باز شد و یکی از خدمه که هویت او اعلام نشده است، به پایین سقوط کرد. وی در اثر برخورد با سطح باند فرودگاه دچار شکستگی کمر شد و بلافاصله به بیمارستان «تهران کلینیک» منتقل شد. حال وی رضایت‌بخش است.

مجتمع فولاد بندرعباس تاسیس می‌شود

محمدرضا امین، وزیر صنایع و معادن در سفری به بندرعباس از تاسیسات کشتی‌سازی خلیج فارس، صنایع فولاد و تاسیسات شهر بندرعباس و نیروگاه برق بازدید کرد.

بنا به گزارش کیهان هوایی، وی گفت: بسیاری از کارهای زیربنایی مجتمع فولاد بندرعباس از قبیل تسطیح زمین، جاده‌سازی و ایجاد بعضی ساختمان‌های زیربنایی انجام یافته و عملیات ساختمانی بندر اختصاصی این مجتمع تا دو هفته دیگر آغاز می‌شود.

مجتمع فولاد بندرعباس با ظرفیت سه میلیون تن در آینده بزرگ‌ترین واحد تولید فولاد کشور خواهد بود که میزان سرمایه‌گذاری در آن دویست میلیارد پیش‌بینی شده است.


حسن روشن زننده تنها گل ایران در بازی بود

ایران یک، پرو چهار

با سومین بازی تیم ملی ایران در آرژانتین که با نتیجه چهار بر یک به نفع تیم پرو تمام شد، پرونده حضور ایران در این جام جهانی با دو شکست و یک تساوی بسته شد و تیم ملی ایران علی‌رغم بازی خوب در مقابل پرو و اسکاتلند، ساک‌ها را بسته و به تهران برگشت.

بازی ایران و پرو در کوردوبا برگزار شده بود. علی پروین کاپیتان تیم ملی، ناصر حجازی دروازه‌بان و حسن روشن زننده تنها گل ایران در بازی بود.

تیم پرو در دقیقه دوم بازی با گل ولاسکوئز جلو افتاد و با دو گل دیگر کوبیلاس در دقیقه ۳۶ و ۳۹ سه بر صفر پیروز میدان شد. حسن روشن دقیقه چهل تنها گل ایران را زد و کوبیلاس گل چهارم پرو را در دقیقه ۷۸ راهی دروازه ناصر حجازی کرد. دو گل تیم پرو روی ضربات پنالتی زده شد. با این پیروزی پرو بالاتر از هلند صدرنشین گروه چهارم شد.

ده دانشجوی دانشگاه اصفهان محاکمه شدند

از امروز محاکمه ده دانشجوی دانشگاه اصفهان به اتهام تخریب اماکن، شکستن شیشه و اخلال در نظم عمومی در شعبه دوم دادگاه جنایی اصفهان آغاز شد.

به نوشته روزنامه اطلاعات بیست و پنجم خرداد ۵۷ اسامی متهمان عبارتند از: بهرام حیدریان، احمد رشیدی، دشت بیاتی، محمد حسین انصاری، ابیجانی، علی سپهری، علی احمدی، محسن شکاری، عباس خیرزاده و غلامرضا رضایی.


میکا ماکوسو، سفیر کشور زئیر در ایران

سفیر زئیر در ایران علیه موبوتو جبهه تشکیل می‌دهد

میکا ماکوسو، سفیر کشور زئیر در ایران از مقام خود استعفا داد. به نوشته روزنامه کیهان وی که از مخالفان موبوتو، رییس جمهوری زئیر است، پس از استعفا از ایران به بروکسل رفت و اعلام کرد برای همیشه در بلژیک خواهد ماند.

او گفت که قصد دارد یک جنبش ملی اتحاد و آشتی به وجود بیاورد. ماکوسو در بروکسل گفت: اگر من استعفا کردم به خاطر موقعیت تاسف باری است که کشورم پیدا کرده است و همین موقعیت مرا که احساس مسوولیت اخلاقی می کنم وادار به واکنش می‌سازد.

Share/Save/Bookmark