رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ تیر ۱۳۸۷
سی سال پیش در چنین روزی

هجوم زیبارویان بی‌سواد به تلویزیون ایران

سعید بشیرتاش، ابراهیم نبوی

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۵۷ ‌هجری خورشیدی، برابر هجدهم ژوییه ۱۹۷۸ میلادی

حسن نزیه: درهای دادگستری باید با فیلتر مجهز شود

حسن نزیه که در انتخابات کانون وکلا به عنوان رییس این کانون انتخاب شده بود، در مصاحبه با روزنامه اطلاعات گفت: «درهای دادگستری باید با فیلتر مجهز شود.»

وی گفت: «‌درهای عدالت را باید بروی کسانی که آشنا به قوانین و حقوق و تکالیف خود نیستند بست. کسانی که دادگستری را ملعبه و بازیچه اغراض و امیال نامشروع خود یا بی‌اطلاعی خود در امور مسایل قضایی قرار می‌دهند، نباید به دادگستری راه داد. باید به اشخاصی که حق ندارند، در بیرون دادگستری صریح و بی‌پرده گفته شود که حق ندارند.

شاید ۵۰ درصد مراجعان دادگستری را افراد جاهل به قوانین و مقررات و جاهل به حق و تکلیف قانونی یا آلوده به اغراض و مردم‌آزاری‌ها تشکیل می‌دهد.

به این عده در بیرون دادگستری می‌توان گفت که حق ندارند و مناسب‌ترین موقع از لحاظ زمان و مکان برای محکوم ساختن آن‌ها ،حتی در جهت صرفه و مصالح خود این عده، موقعی است که می‌خواهند خودسرانه و کورکورانه وارد دادگستری شوند.»

۲۰۰ هزار ماهی مردند

به نوشته روزنامه رستاخیز ۲۰۰ هزار ماهی در رودخانه «سیون» فارس تلف شدند. بی‌توجهی مسوولان یکی از کارخانه‌های صنعتی استان فارس باعث این فاجعه شد. روزنامه رستاخیز در پی درج این خبر نوشت: «این اولین بار نیست که کارخانه‌داران به علت نداشتن دستگاه تصفیه فاضلاب، طبیعت و موجودات آن را به زوال تهدید می‌کنند، چرا که دو سال پیش نظیر همین فاجعه در رودخانه‌ها و دریای خزر به‌وقوع پیوست و تعداد زیادی ماهی و پرنده تلف شدند.»


هجوم زیبارویان کم‌سواد به تلویزیون

به نوشته روزنامه اطلاعات، بعد از رفتن مانوک خدابخشیان به آمریکا، تلویزیون دو به‌زودی یکی دیگر از گوینده‌های سرشناس خود را از دست می‌دهد. او، علی حسینی گوینده قدیمی تلویزیون است که برای طی یک دوره دوازده هفته‌ای در زمینه کارهای تولیدی تلویزیون، به بن و پاریس می‌رود.

حسینی که احتمالاً پس از بازگشت به گویندگی نخواهد پرداخت، چند شب پیش جانشین زیبا و خوش صدای خود- مهرناز غفاری‌پور- را به بینندگان معرفی کرد. مهرناز، به تازگی از میان انبوه داوطلبان گویندگی انتخاب شده است.

گفتنی است که صدها مرد و زن جوانی که در آزمایش های گویندگی شرکت کرده بودند، با آن‌که عموماً از زیبایی بهره کافی داشتند، به‌علت بی‌سوادی رد شدند.

الماس حنیفی اعدام شد

«الماس حنیفی»، قاتل شوهر گلباجی به دار مجازات آویخته شد. وی به دلیل داشتن رابطه نامشروع با یک زن شوهردار و به قتل رساندن شوهرش، به اعدام محکوم شد.

الماس و گلباجی با هم‌دستی یکدیگر «رشید فرزانه» شوهر گلباجی را خفه کرده و سپس جسدش را به جاده کرج برده و برای این‌که شناخته نشود، صورتش را آتش زدند. دادگاه پس از طی مراحل قانونی، الماس را به اعدام و گلباجی را به حبس دائم محکوم کرد.

Share/Save/Bookmark