رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ اسفند ۱۳۸۷
۳۰ سال پیش در چنین روزی

آیت‌الله خمینی: گوشت یخ‌زده حرام است

سعید بشیرتاش، ابراهیم نبوی

پنج‌شنبه دوازدهم اسفند ۱۳۵۷ برابر سوم مارس ۱۹۷۹ میلادی

اشکانیان و ساسانیان از کتاب‌های درسی حذف شد

امروز بخش‌های مختلف حذف شده از کتاب‌های درسی سال‌های اول تا سوم راهنمایی که از سوی کمیته بررسی مشکلات مدارس تعیین و به تصویب وزارت آموزش و پرورش رسیده است جهت اطلاع دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشور اعلام شد.

به نوشته روزنامه اطلاعات، موارد حذف شده از کتاب فارسی سال اول راهنمایی این بخش‌هاست: «کودکی شاه سابق، مال از بهر چیست، کودک باهوش، آینده، ساختمان فعل، زیبایی‌ای درخت شهر و روستایی، آشیان خراب، سخنان پند‌آمیز بزرگان، مثل، مهرگان.»

بخش‌های حذف شده از تاریخ کلاس اول راهنمایی: شاهنشاهی اشکانی پس از فرهاد دوم تا اول ساسانیان، گفتار یازدهم، دوازدهم و سیزدهم جغرافیایی کلاس اول راهنمایی.

موارد حذف شده از کتاب‌های فارسی سال دوم راهنمایی: مرد خود‌ساخته، درخت بقا، شهر نیاکان، یعقوب در نیشابور، خطوط نویسان نامدار، کاغذ و چاپ، ناصر خسرو، رستم و اسفندیار.

موارد حذف شده از کتاب‌های فارسی سال سوم راهنمایی: کمال‌الدین بهزاد، ورزش در ایران در عهد صفوی، فرهنگ مردم، ثمره دانش‌اندوزی، شعر غم مخور، رزم رستم و اشکبوس، اورازان، دو حکایت از گلستان، بهار.

کمیته همچنان اعلام کرد: نسبت به درس‌های دستور زبان فارسی، عربی، تعلیمات دینی، عربی و زبان خارجی معمان ارجمند رأساً و با اتکا به وجدان انقلابی حداکثر کوشش را به کار برده و با در نظر گرفتن قدرت پذیرش دانش‌آموزان مطالب لازم را حتی‌الامکان تدریس نمایند.


تصویری از کتاب درسی پیش از انقلاب

آیت‌الله خمینی: گوشت یخ‌زده حرام است

آیت‌الله خمینی مصرف گوشت یخ‌زده را حرام اعلام کرد. بنا به گزارش روزنامه اطلاعات، کمیته امام متن نامه آیت‌الله خمینی را در مورد گوشت یخ زده منتشر کرد و گفت: «جناب آقای نخست وزیر! ایدالله تعالی لازم است جنابعالی به مقامات مربوط دستور دهید از ورود گوشت‌های یخ زده و مصرف آن‌‌ها به شدت جلوگیری شود و آنچه از این نوع گوشت‌ها موجود است از بین برود، زیرا آن‌ها نجس و حرام است و مردم نیز حق استفاده از آن‌ها را به عنوان خوراک ندارند و می‌توانند به مصارف کشاورزی مانند کود زمین برسانند. سوم ربیع الثانی ۹۹ ـ ۱۱ /۱۲/ ۵۷ روح الله الموسوی الخمینی»

خبرنگار اطلاعات گزارش می‌دهد که از دو سال قبل خرید گوشت یخ‌زده از خارج کاهش یافته و در سال جاری قرار‌داد خرید گوشت یخ‌زده انجام نشده و تاکنون از محل ذخیره مصرف داخلی تأمین شده است.

میزان موجودی گوشت یخ زده کمتر از بیست هزار تن می‌باشد و دلیل نخریدن گوشت در سال جاری مربوط به افزایش قیمت‌هایی است که دولت استرالیا قائل شده بود.

مصرف قبلی گوشت یخ‌زده روزانه ۳۵۰ تن در کشور بوده است که حدود ۱۸۰ تن آن در تهران و ۲۰ تن در اصفهان و بقیه در شهرستان‌های کشور توزیع شده است. در گزارش خبرنگار ما اضافه شده است که برای مصرف چلوکبابی‌ها نیز سالانه دو هزار تن راسته یخ زده از خارج وارد کشور می‌شده است.


گفت و گوی مهم آیات عظام خمینی و شریعتمداری

آیت‌الله خمینی با آیت‌الله شریعتمداری در قم دیدار کردند. خبرنگاران اطلاعات آقایان آسودگان، علیشاهی، حبشی و عاملی از قم دیدار آیت‌الله خمینی را با آیت‌الله شریعتمداری گزارش کردند. به نوشته روزنامه اطلاعات:

«ساعت هفت و سی دقیقه بعد از ظهر روز گذشته، جمعه، اولین سری مذاکرات امام خمینی و آیت‌الله سید کاظم شریعتمداری در یکی از حجره‌های کتابخانه مدرسه فیضیه صورت گرفت. این دیدار کاملاً خصوصی بود و کمتر کسی از اطرافیان این دو مرجع تقلید از این دیدار و گفت و گو با خبر شدند. این ملاقات حدود سی دقیقه طول کشید و مذاکرات عموماً درباره مسایل مهم اجتماعی در سطح مملکت بود. این ملاقات دومین دیدار این دو مرجع تقلید بود و دیدار اول هنگامی صورت گرفت که آیت‌الله شریعتمداری هنگام ورود امام خمینی به قم برای خوش‌آمد گویی از ایشان به استقبالشان رفته بودند که این دیدار به علت ازدحام فوق‌العاده جمعیت چند دقیقه‌ای بیشتر طول نکشید و گفت و گو‌هایشان تنها در حد خوش‌آمد گویی بود.»

بنا به این گزارش در دیدار دوم امام خمینی و آیت‌الله شریعتمداری که روز گذشته صورت گرفت تنها یک تن از خبرنگاران روزنامه اطلاعات شرکت داشت. امام خمینی و آیت‌الله شریعتمداری در این دیدار نیم ساعته ابتدا درباره مسأله مسکن گفت و گو کردند.

آیت‌الله خمینی اظهار داشتند هرچه زودتر مشکل مسکن باید برای بی‌خانمان‌ها و فقرای ایران حل گردد. و برای هر خانواده مسکن مورد نیازشان تأمین گردد و سپس درباره کشت و زرع و مشکلات دهقانان صحبت شد و این‌که زمین‌های خشک و بایر سرتاسر مملکت به طور سریع باید به زیر کشت برود و ماشین آلات صنعتی و مکانیزه باید در اختیار دهقانان و زارعین قرار گیرد.


آیت‌الله خمینی و آیت‌الله شریعتمداری

سپس گفت و گو درباره آب و برق طبقه بی‌بضاعت مطرح شد و این‌که آب و برق برای فقرا و بی‌بضاعت‌ها باید مجانی گردد و در پایان امام خمینی درباره نیروی واقعی انقلاب استثنائی ایران صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار اطلاعات آیت‌الله خمینی اظهار داشت: «به نظر من بیشتر انقلابیون واقعی یعنی آن‌ها که نیروی عظیم و کوبنده این انقلاب بودند مردم غیرمرفه بودند. کسانی که بیشترین کشته‌ها را دادند و با نیروی ایمان واقعی و اعتقاد راسخ باعث پیروزی انقلاب شدند، همان کسانی بودند که به‌هیچ‌وجه اشرافی و مرفه نبودند و از طبقه پابرهنه بودند و من دستور دادم که اموال شاه چه آن‌ها که در داخل ایران است و چه آن‌ها که در خارج (پس از مصادره) فقط و فقط بین بی‌بضاعت‌ها و مستمندان تقسیم شود. و این پول‌ها را صرف خانه‌سازی و دیگر وسایل رفاهی مردم بکنیم.»

آیت‌الله شریعتمداری در جواب این قسمت از اظهارات امام خمینی اظهار داشت: «امیدوارم که هرچه زودتر آن قسمت از اموال شاه که به خارج از کشور انتقال یافته است و رقم بسیار قابل توجهی است و به گفته خودتان برای آباد کردن ایران کافی است، بلافاصله به ایران برگردانده شود و همان‌طور که می‌فرمایید در اختیار مستمندان قرار بگیرد.»

خبرنگار اطلاعات پس از ملاقات رهبر انقلاب امام خمینی و حضرت آیت‌الله العظمی شریعتمداری مرجع عالی‌قدر تشیع گفت و گوی کوتاه زیر را با حضرت آیت‌الله العظمی شریعتمداری به عمل آوردند.

آیت‌الله شریعتمداری در مورد دیدارش با آیت‌الله خمینی گفت: «دیدار امروز پس از پانزده سال جدایی با یک دوست صدیقی که در این مدت به دست یک حکومت خودکامه در تبعید به سر برده با نهایت سرور و شادمانی و هیجان و محبت توأم بود و از این‌که در هنگامه پیروزی ملت مسلمان ایران با یکدیگر ملاقات کردیم خداوند تعالی را بر این تفضل شکر گزارم.»

وی در مورد ارتش گفت: «چنانچه در اعلامیه‌های قبلی خود و همچنین در مصاحبه اخیر با خبرگزاری پارس و پاره‌ای از خبرگزاری‌های خارجی گفته‌ایم وجود یک ارتش نیرومند در مملکت لازم و ضروری‌ است و احترام ارتش را باید نگهداشت و روحیه آن‌ها را تقویب کرد البته شک نیست که اگر افراد ناباب و ناصالح در میان آن‌ها هستند باید تصفیه شوند.»


عباس امیر‌انتظام، سخنگوی دولت بازرگان

رأی‌گیری رفراندوم آشکار نخواهد بود

عباس امیر‌انتظام، سخنگوی دولت بازرگان اعلام کرد که رأی‌گیری رفراندوم آشکار نخواهد بود. وی در مصاحبه مطبوعاتی خود در مورد وضع کمیته‌ها و رابطه آن با دولت گفت:

«در درجه اول از طرف آقای خمینی آقای مهدوی کنی به ریاست کل کمیته‌ها برگزیده شدند تا یک هماهنگی به وجود بیاید. منتظر هستیم سپاه پاسداران انقلاب شکل یابد و هدف این است که کمیته‌ها زیر نظر نخست وزیر اداره شوند.»

همان‌طوری که آقای نخست وزیر اعلام کرد در مورد حضور نظامی آمریکا که از طرف وزیر دفاع و وزیر خارجه آن کشور مطرح شده بود آقای امیرانتظام پاسخ داد: «گفتار شخصیت‌های دولت‌های دیگر ملاک عمل نیست هر چیزی باید رسماً اعلام شود و ما هنوز رسماً چیزی دریافت نکرده‌ایم.»

امیرانتظام در مورد برگزاری رفراندوم گفت: «همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر مسأله رفراندوم و بعد تشکیل مجلس موسسان مطرح است و طرح اولیه قانون اساسی به آیت‌الله خمینی ارائه شده که مجدداً مورد بررسی و شور و مشورت قرار خواهد گرفت.»

وی گفت: «تصور می‌کنم در اواسط یا اواخر هفته آینده دولت برنامه‌ای در این زمینه به اطلاع عامه برساند.» یکی از خبرنگاران گفت اگر دو کارت در رفراندوم به کار رود با توجه به مشخص بودن رنگ کارت‌ها و وجود عده‌ای افراد متعصب ممکن است برای بعضی‌ها ناراحتی‌هایی به بار آید.

سخنگوی دولت پاسخ داد: «این مسأله مورد توجه قرار گرفته و ترتیبی داده شده است که رأی‌گیری در مقابل همه و به طور آشکار نباشد تا از ایجاد این‌گونه ناراحتی جلوگیری شود. برای رأی‌گیری اتاقک‌هایی در نظر گرفته شده است تا رأی‌دهنده در کمال آزادی رأی خود را به صندوق بیندازد.»

یکی از خبرنگاران پرسید: «در حال حاضر تصفیه‌هایی در وزارتخانه‌ها انجام می‌شود و این‌گونه که معلوم است احتمالاً پرسنل تعدادی از وزارتخانه‌ها کمتر می‌شود آیا این نکته به افزایش تعداد بیکاران کمک نخواهد کرد؟»

در پاسخ به این سوال سخنگوی دولت گفت: «تا آنجا که اطلاع داریم و مثلاً کارکنان نخست وزیری بیش از نیاز واقعی آن است بنابراین نیاز به کوچک‌تر شدن سازمان‌ها و ادارات دولتی احساس می‌شود اما باید بگویم حقوق افراد مازاد بر احتیاج قطع نخواهد شد بلکه این افراد به واحد‌های سایر ادارات دولتی که نیاز دارند فرستاده می‌شوند. عده‌ای از کسانی که کنار گذاشته شده‌اند (به طور مثال ۴۸ نفری که دیروز برکنار شدند) در چندین مرحله دیگر نیز دارای سمت بوده‌اند.»

وی در ادامه گفت: «و در نخست وزیری هم دو یا سه برابر حقوق می‌گرفته اند. حتی افرادی بوده‌اند که در چند اداره دولتی مختلف حقوقی بین پنج تا شصت هزار تومان دریافت می‌داشته‌اند. ما در ماه‌های آینده تعداد بیکاران بیشتری خواهیم داشت باید به تدریج مشکلات را از بین برد.»

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد پخش اسلحه و تعداد اسلحه‌های جمع‌آوری شده، گفت: «در حال حاضر رقم دقیقی نمی‌توانم ارائه دهم، سپاه انقلاب کارش را شروع کرده است و بعد از شکل گرفتن در سطح وسیع‌تر به جمع‌آوری اسلحه اقدام خواهدکرد. واقعیت را باید پذیرفت. ما با کدام نیرو در حال حاضر می‌توانیم به چنین کاری دست بزنیم؟ با پراکندگی موجود در پادگان هیچ آماری از تعداد دقیق اسلحه‌های توزیع شده بین مردم در دست نداریم البته در اسرع وقت این کار تهیه خواهد شد.»

یکی از خبرنگاران سوال کرد: «دولت در تعقیب عمال ساواک و مأمورین امنیتی است شنیده شده که گروه زیادی از ایشان دیروز در نخست وزیری گرد آمدند و دولت آن‌ها را رها کرده است.»

امیر‌انتظام پاسخ داد: «دولت دستور دستگیری هیچ‌کس را صادر نکرده و در تعقیب کسی نیست اما در انتظار این هستیم که دادستان دادنامه خود را علیه دولت‌های سابق و عمال رژیم تهیه کند و مستند به دلایلی که خواهد بود در پی دستگیری این عوامل خواهیم بود.»

همچنین سوال شد که روز گذشته سه نفر از امرای ارتش که تا دیروز مقام مشاورت تیمسار قرنی را داشتند دیروز پس از پایان کار دستگیر و توقیف شده‌اند نظر دولت در این مورد چیست؟ معاون نخست وزیر پاسخ داد دولت درباره بازداشت افراد تصمیم نمی‌گیرد چون این بازداشت‌ها از طریق نخست وزیری انجام نگرفته اطلاعی از آن نداریم.


شاه سرگرم گلف است

روزنامه اطلاعات به نقل از خبرگزاری فرانسه از رباط نوشت، شاه سابق این روزها سخت سرگرم یاد گرفتن بازی «گلف» است در حالی که هنوز معلوم نیست که بالاخره در چه کشوری اقامت خواهد کرد.

به نوشته روزنامه اطلاعات شاه از تاریخی که وارد شهر مراکش شد، در زمین بازی «گلف» متعلق به میزبان خود ملک حسن دوم، پادشاه مغرب شروع به یادگرفتن این بازی کرد و از آن موقع مرتباً آن را دنبال کرده است روز گذشته او با اتومبیل بنز نقره‌ای خود وارد زمین گلف شد و مدتی تمرین کرد در حالی که فقط محافظین شخصی او شاهد بازی وی بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اقای نبوی چرا در مورد حکمی که اقای خمینی در باره جاسوسی کردن همسایگان و اهل محل در مورد دیگر برای شناسایی سریع عناصر ضد انقلاب صادر نمودند هرگز چیزی نمی نویسید؟؟ قران مجید حلال و حرام نمودن را منحصر به خالق یکتا نموده و تجسس و جاسوسی در مورد یکدیگر را بشدت منع می کند.

استاد جان
ما روزشمار می نویسیم، رساله توضیح االمسائل که نمی نویسیم، احتمالا اگر در این روزها ایشان اظهاراتی کرده بود می گذاریم، ولی تا آنجا که می دانم که ایشان تعقیب و مراقبت را هم استظهار کردند،حوالی پس از 30 خرداد 1360 تا شهریور و آن سه ماه شورشگری شهری و خانه گردی بود. چیزی یافتیم می گذاریم.
ابراهیم نبوی

-- بدون نام ، Mar 10, 2009 در ساعت 09:00 PM

ایکاش محمد رضا شاه یک ذره خرد داشت! من نمیدانم در سوییس و در غرب آخر این مرد چه آموخته بود! «مرحمت فرمودیم یعنی،» فرح خانم هم نوشته اند ما هم همینطور! ای داد و بیداد که از خودمان است که بر خودمان است. دیر بیدار شدیم.

-- بدون نام ، Mar 10, 2009 در ساعت 09:00 PM

«آیت‌الله ...اظهار داشتند هرچه زودتر مشکل ... حل گردد. و برای هر خانواده ... تأمین گردد». بابا دم ایشان گرم، عجب راهکارهایی ارایه می دادند.
گوشت یخی هم که حرام کرده بودند. یکی نبود بگوید آهسته تر که ما هم برسیم...

-- مهران ش ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

ضمن درودبر آقای ابراهیم نبوی عزیز لازم است بدانید که امام خمینی از آن جهت گوشت یخ زده را حرام اعلام کردند که نوع گوشت و مخصوصا" ذبح آن معلوم نبود و نه صرفا" به خاطر یخ زده بودن.بهتر است بیشتر مراقب گفته هایمان باشیم. البته همان کاری که کاش امام عزیز هم بیشتر مراقب بودند و گول اطرافیان را نمی خوردند چون ایشان هم یک انسان عادی بودند البته صادق و متقی. اما دورشان را آدمهای غیرساده و بی تقوا گرفتند و هم ایشان را و هم همه مملکت و دین و خدا را فروختند و ریختند به جیب های خود و خانواده شان.من حتی در مورد امضای شاه هم معتقد هستم شاید آن مرحوم قصد شوخی با امضا گیرنده راداشتند.


دوست عزیز
من در مورد نحوه یخ زدن و حرمت و حلیت ذبح چیزی نگفتم، ما عین خبر رو نوشتیم. عین خبر بدون هیچ دخالتی
ابراهیم نبوی

-- ستاره ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

از قرنها پیش بسیاری از شعرای بزرگ فارسی زبان هر یک در دوره خود بارها در اشعارشان از فتنه ای که از عمامه خیزد گفتند و سعی کردند مردم را آگاه کنند که طرز و سطح فکر آخوند جماعت و خطرات اعتماد کردن و روی آوردن به آنها چیست. ولی گویا روشنفکران عصر نو ایران با همه تعریف و تمجیدشان از شعرای بزرگ آن سرزمین یا آن اشعار را نخواندند چون به رگ مذهبیشان برمی خورد ویا خواندند و فقط با وزن و قافیه حال کردند. در هر حال نتیجه نفهمی و تقدس گرایی و حمل بار مذهبی چیزی نیست بجز واپسگرایی که ٣٠ سال است شاهد آن هستیم.


دوست عزیز
لطفا به یک گروه اجتماعی بطور اعم توهین نکنید. این کار درستی نیست.
ابراهیم نبوی

-- اسی ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

زمین های خشک و بایر سرتا سر مملکت به طور سریع باید به زیر کشت برود و ماشین آ لات صنعتی و مکانیزه باید در اختیار دهقانان و زارعین قرار گیرد
برای چی ماشین آلات صنعتی در اختیار آنها قرار بگیرد؟ منظور ماشین آلات کشاورزی یه؟

-- سوسن ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

آیا امکان دارد متن قسمتهای حذف شده کتب درسی را هم در سایت قرار دهید؟ من قبلا برخی از آنها را جسته و گریخته خوانده ام و فکر میکنم آگاهی از این متون میتواند جهت گیری فکری سران و تصمیم گیران انقلاب را کاملا آشکار کند.


دوست عزیز
متاسفانه متن کتابهای درسی را در دسترس نداریم، اگر از میان دوستان کسی این دسترسی را دارد، لطفا موارد مذکور را برای ما بفرستد تا منتشر کنیم.
ابراهیم نبوی

-- samad ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

با درود
١-آقای خمینی در حالی می گوید که آب و برق باید مجانی شود که تازه چن روزی از انقلاب می گذرد و تمام بانکها وشکسته اند و وضعیت اقتصادی بشدت خراب است. وابستگی شدید اقتصادی به درآمد نفت و واردات قشر اجتماعی ای را بوجود آورده بود که از جامعه ملی کاملا بریده و به جامعهٌ
مسلط پیوسته بود. این قشر همان نقشی را در ایران بازی می کرد که مستعمره چیان در مستعمرات داشتند. این قشر از سال ٥٧ صدای پای انقلاب
ایران را بسیار زودتر از شاه شنیه بود و هست و نیست این مملکت را خارج ساخته بود. ٢-آقای خمینی می گوید انقلابیون واقعی مردم غیر مرفه بودند
طبقه پا برهنه بودند.در صوتی که گروه هایی از قشر های مختلف،تکیه گاه اجتماعی رژیم شاه بود و جنبشی همگانی که بتواند ساختمان این گروهای
متصل را بگسلد اجتناب ناپذیر بود،پیوستن قشرهای پایین ارتش،اعتصاب کارکنان،خارج شدن قشرهای وابسته به اقتصاد مسلط و در نتیجه پیوستن گروه بندی های پیوسته به آنها به جنبش،دهقانانی که بناچار برای کار به شهرها آمده بودند،باعث انقلاب شد. اشتباهی را که مارکسیتها در آن زمان در
تجزیه وتحلیل مرتکب می شدند این بود که در یک اقتصاد مصرف محور ،با معیارهای مارکسیستی،می خواستند طبقه بندی کنند که نمی شد. پیشتازان انقلاب، جوانان دانشجو، دهقان به شهرآمده، کارگران،طلبه ها جوان،بازاریان جوان،نسلی مرکب از قشرهای مختلف بودند و سپس جنبش همگانی شد. رژیم شاه نه به تخریب این نیروها محرکه و نه به تحول پذیر کردن جامعه توانا بود و در نتیجه انقلاب اجتناب ناپذیر. اعتماد به نفس جوانان
در آنموقع مثال زدنی است. در حال حاضر اعتماد بنفس برابر ارتکاب گناه کبیره تبلیغ مشود(قول آقای مصباح یزدی). آقای خمینی آهسته آهسته می خواهد اسطوره پا برهنه ها را جا بیندازد.
سپاسگزار محمدرضاراعی

-- Mohamed Réza ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

من نمي فهمم خميني از اداره مملكت چه تصوري داشته؟! كافي است كه به سخنان وي دقت كنيد.. مسكن براي نيازمندها، مشكلات كشاورزي و ..
انگاري در كشور همه چيز آماده بوده فقط ملت منتظر بودند ايشان امر بفرمايند تا چرخ مملكت بچرخد.

-- VHS ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

هفتاد میلیون {...} در منقطه ای روی کره زمین به نام ایران جمع شدن.

-- بدون نام ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

آقاي نبوي از اين كه بر اين آينه مقابل ما دستمالي كشيديد، ممنون.
زيبا دو طرز فكر را كنار هم گذاشتيد تا همه ببينند چه كساني بر ما حكومت كردند و ميكنند.
شايد هم خلايق هر چه لايق!

-- آرتا ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

بخاطر دارم با چه لذتی اوراق حذفی کتابها را ‍پاره می کردیم ملتی {.... منظورشان تنبل بود ولی با شدت بیشتری فرمودند.} مثل ما دیگه چی می خواست.

-- nader ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

خون انسان حلال است گوشت یخ زده حرام. یاد خیام افتادم و حافظ که اولی می گفت
روحانی شهر از تو پرکارتریم
با این همه مستی زتو هشیارتریم
تو خون کسان خوری ما خون رزان
انصاف بده کدام خونخوارتریم
و دومی که حافظ باشد شعری در همین مضمون دارد که فراموشش کرده ام

-- بدون نام ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

جناب بی نام، سر سوزن ذوقی، خرده شوقی عزیز، اگر یاد حضرت عالی باشد، هدایت خان صادقی وقتی یه جلد کتاب به مرتضی فرزانه ی جوان هدیه می کند روی اش می نویسد: سگ خور! به زبان علمای اعلام به چنین مطالبی می گویند طنز، پادشاه فقید هم احتمالا سر طنازی با گیرنده ی عکس داشته است و شهبانو نیز به این طنز ملوکانه اتصال جسته اند. آقایون دست بردارید انقدر ایراد بنی اسرائیلی نگیرید، یه دفعه بگید می بایست گور بگور بشه چون دماغش گنده ست.


-- دوست قدیمی ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

تذکری به خانم ستاره :
با تشکر بسیار از اقای نبوی بخاطر مقاله ها و تحمل نظرات یک یک خوانندگان لازم است که به ستاره خانم یاد اوری شود که قضاوت در مورد صداقت ومتقی بودن خمینی را بهتر است به خالق یکتا وا بگذاریم که تنهااو به قلب یک یک مخلوقاتش راه دارد. در مورد حرام نمودن گوشت یخ زده هم خمینی در سن ٧٩ ساگی با ان همه ادعای دیانت خود میتوانست دلیل انرا روشن کند و لازم نبود ٣٠ سال بعد شما از راز دل ایشان برای ما بگویید.

-- بدون نام ، Mar 11, 2009 در ساعت 09:00 PM

جناب نبوی ، با سپاس از یادآوریتان، اگر اهانتی شده از شما و سایر هم میهنان پوزش می خواهم.

-- اسی ، Mar 12, 2009 در ساعت 09:00 PM