تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سی سال پیش در چنین روزی

شاهپور عبدالرضا رییس شورای حیات وحش شد

سید ابراهیم نبوی

شنبه 13 خرداد 1357 برابر با سوم ژوئن 1978


محمدرضا پهلوی

تقویت رشته ادبیات باید جزو سیاست ملی ما باشد

شاه ایران با رییس، معاونان استادان، کادر علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی در کاخ ملک آباد ملاقات کرد. وی در گفت‌وگو با یکی از استادانی که از هفت کشور خارجی دانشجوی رشته ادبیات فارسی دارد، گفت: ما باید تقویت رشته ادبیات را جزو سیاست ملی خودمان به حساب بیاوریم و وسیله زندگی محققان این رشته را فراهم کنیم که وقت بیشتری را به تحقیق اختصاص بدهند.

وی افزود: ادبیات هم شاهراه حیاتی فرهنگ و هم حیات ماست. ما شعرهایی می‌شنویم که شاعران آن معروف نیستند، ولی لطافت و ظرافت این اشعار انسان را متحیر می‌کند. باید این آثار را تصحیح و منتشر کرد.

شاهپور عبدالرضا رییس شورای حفظ حیات وحش شد

بیست و پنجمین اجلاس مجمع بین‌المللی حفاظت از حیات وحش که در صوفیه تشکیل شد، در آخرین جلسه خود شاهپور عبدالرضا پهلوی را به اتفاق آرا به ریاست شورا به مدت سه سال برگزید.

این دومین بار است که وی به این سمت انتخاب می‌شود. دو نفر نایب رییس شورا نیز که برای دوره آینده انتخاب شدند، ژنرال «رومسکو» از کشور بلغارستان و «آلفونسو اورکی خو» از اسپانیا هستند.

عرب‌ها در آرژانتین به استقبال تیم ایران آمدند

حدود هزار نفر از عرب‌های ساکن آرژانتین در فرودگاه این کشور به استقبال تیم ملی ایران آمدند و با در دست گرفتن پرچم ایران و سر دادن شعار «ایران، ایران» همبستگی خودشان را با تیم ملی ایران نشان دادند.

ایران 15 میلیون دلار به تونس کمک می‌کند

دولت ایران اعلام کرد که در احداث یک سد 150 میلیون دلاری در تونس شرکت می‌کند و مبلغ 15 میلیون دلار به دولت تونس کمک خواهد کرد. سفیر تونس که به مناسبت روز ملی کشورش سخن می‌گفت، ضمن اعلام این مطلب به روابط نزدیک ایران و تونس اشاره کرد و احتمال داد که به زودی خط مستقیم هوایی میان ایران و تونس دایر شود.

عبدالرزاق به زندان رفت

عبدالرزاق طاووسی، صاحب عکاسی خاطره‌ها واقع در فلکه آستانه شیراز پس از چهار ساعت بازجویی، با صدور قرار بازداشت ممنوع الملاقات روانه زندان شد. وی متهم است که دختران جوان را به عکاسخانه می‌کشید و پس از گرفتن عکس‌های برهنه با تهدید، از آنها باج می‌گرفت.

ماموران کلانتری 3 شیراز، پس از دستگیری عبدالرزاق و یکی از سوژه‌های عکاسی وی که دختری شانزده ساله است، او و پدرش را به کلانتری بردند. دختر مزبور گفت: عبدالرزاق یک عکس برهنه مخفی از من گرفت و با همان عکس مرا تهدید کرد و وادار کرد هر روز به عکاسخانه بروم و با او عشقبازی کنم. او، سه ماه قبل به من تجاوز کرد.

وی توضیح داد: او یک دوربین مخفی در اتاق کار گذاشته بود که به هنگام عشقبازی با من شاسی اتوماتیک را می‌زد و دوربین را به کار می‌انداخت. هنگامی که فلاش روشن می‌شد، عبدالرزاق توضیح می‌داد که این لامپ مهتابی است که خاموش و روشن می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)