تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سی سال پیش در چنین روزی

سینمای شوروی و سیاست چینی در تهران

سید ابراهیم نبوی

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۵۷ برابر با ۱۶ ژوئن ۱۹۷۸ میلادی

نتیجه قطعی انتخابات کانون وکلای با پیروزی پیشرو ها اعلام شد

نتیجه قطعی انتخابات کانون وکلا که شمارش آرای ۱۲۰۰ وکیل شرکت کننده در آن چند روز به‌طول انجامیده بود، سرانجام به پیروزی وکلای پیشرو انجامید.

در این انتخابات «گروه‌های متشکل آذربایجانی»، «معمرین جامعه جوان‌ها»، «مستقل‌ها»، «گیلانی‌ها» و «گروه پیشرو» شرکت داشتند که از هشت کاندیدای معرفی شده توسط گروه پیشرو، شش نفر به هیات مدیره راه یافتند.

گروه جامعه وکلا نیز شانزده کاندیدا معرفی کرده بود که شش نفر آن‌ها رای آوردند. براساس آخرین فهرست منتخبین کانون وکلا که در حقیقت «هیئت مدیره کانون وکلا» خواهند بود و تعداد آرای آنان به این شرح است:

هدایت‌الله متین دفتری (‌گروه پیشرو- ۶۶۸ رای)، حسن نزیه (‌گروه پیشرو- ۶۶۵رای)، محمدرضا جلالی نائینی (‌موتلفین جامعه وکلا- ۶۳۰ رای)، محسن پزشکپور (‌هم‌فکران مستقل- ۶۲۴ رای)، صارم‌الدین صادق وزیری (‌گروه پیشرو- ۶۱۷ رای)، محمد تقی دامغانی (‌گروه پیشرو- ۵۹۸ رای)، محمود معینی عراقی (‌گروه پیشرو- ۵۶۶ رای)، مسعود اعتصام (جامعه وکلا- ۵۵۸ رای)، عبدالحمید اردلان (همفکران مستقل- ۵۵۰ رای)، اسماعیل زاهد(‌هم‌فکران مستقل- ۵۳۵ رای)، دکتر انواری (‌هم‌فکران مستقل- ۵۳۲ رای)، ولی‌الله شهاب فردوس (‌هم‌فکران مستقل- ۵۱۴ رای).


اعضای علی البدل هیات مدیره نیز به این شرح انتخاب شدند:

علی هاشمیان (‌جامعه وکلا- ۴۹۴ رای)، فیض مهدوی (‌جامعه وکلا- ۴۶۹ رای)، جواد رضوی (‌گروه پیشرو- ۴۶۵ رای)، جهانگیر امیرحسینی (‌جامعه وکلا- ۴۵۸ رای)، ساغر یغمایی (‌جامعه وکلا- ۴۵۸ رای)، علی شاهنده (‌گروه پیشرو- ۴۳۸ رای)

دو مامور گارد دانشگاه اصفهان به اتهام کشتن یک دانشجو بازداشت شدند

دو نفر از ماموران انتظامی دانشگاه اصفهان، به اتهام ایراد ضرب عمدی منتهی به فوت در محوطه دانشگاه بازداشت شدند.

دو نیروی گارد دانشگاه به نام های محمد صابری و ناصر خدابخشی به اتهام ضرب و جرح منجر به قتل فریدون آذری، دانشجوی دانشگاه اصفهان بازداشت شدند.

به موجب محتویات پرونده شخصی به نام فریدون آذری بدون این‌که هیچ اطلاعی از شلوغی دانشگاه داشته باشند، برای دیدن یکی از استادان به نام مهندس صفایی با ماموران انتظامی درگیر شدند و به دنبال این درگیری فریدون آذری مجروح و پس از انتقال به بیمارستان کشته شد.

با طرح شکایتی از سوی بستگان مقتول، دو مامور انتظامی دانشگاه باتهام ایراد ضرب و جرح منجر به فوت وی، بازداشت و زندانی شدند.

چکسلواکی از ایران نفت می‌خرد

«بهوسلاو شنویک» وزیر امور خارجه چکسلواکی اعلام کرد مذاکراتش در مسایل تجاری با ‌تهران موفقیت‌آمیز بوده است و امیدوار است در آینده گام‌های بزرگتری در این زمینه برداشته شود.

وی که پس از پایان سفرش در فرودگاه مهرآباد با خبرنگاران گفت وگو می‌کرد، اظهار داشت که کشورش طی سال گذشته برای اولین بار از ایران ۴۰ میلیون دلار نفت خریداری کرده است.

وی گفت، چکسلواکی برای خرید نفت از عراق و لیبی نیز به توافق‌هایی رسیده است. شنویک اعلام کرد که ایران بزرگترین شریک بازرگانی چکسلواکی در آسیاست.


وزیر خارجه چین در مورد دخالت بیگانگان به ایران هشدار داد

هوانگ هوا، وزیرخارجه جمهوری خلق چین وارد تهران شد و مورد استقبال عباسعلی خلعتبری، وزیرامورخارجه ایران قرار گرفت.

وی گفت که مایل است پیام دوستانه مردم چین را به مردم ایران ابراز کند. هوانگ هوا روز بعد در ضیافتی که در باشگاه وزارت خارجه برگزار شد، گفت: «این روزها در کشورهای اطراف و نزدیک ما و نیز آفریقا براثر دخالت بیگانه اوضاعی بوجود آمده است که صلح را به خطر انداخته و در چنین وضعی تبادل نظر بین دو کشور دارای اهمیت به‌سزایی است.»

‌وی گفت: «دو ملت ایران و چین سرگذشت مشابهی دارند و این سرگذشت مشابه دو ملت به ما امکان می‌دهد که دوستی خود را هرچه بیشتر تقویت کنیم و علاوه بر آن شرایط امروز جهان نیز چنین اقتضا می‌کند.»


هفته فیلم‌های برگزیده شوروی در تهران برگزار شد

هفته فیلم اتحاد جماهیر شوروی، با همکاری اداره کل تحقیقات و روابط سینمایی وزارت فرهنگ و هنر آغاز شد.

در این هفته، شش فیلم از آثار برگزیده فیلم‌سازان شوروی به نمایش گذاشته شد.

فیلم «سیرک بزرگ» به کارگردانی «اولدریش لپیسکی» (‌یه زبان فارسی)، «ز طلوع تا غروب» به کارگردانی «گابریل یگیازاروف»، فیلم «عروج» به کارگردانی «لاریسا شپیتکو» (‌به زبان انگلیسی)، فیلم «با تو، بدون تو» ساخته «لاریون نهاپتو» (‌به زبان انگلیسی)، فیلم «یتیم‌ها» ساخته «نیکلای گوبنگو» (‌به زبان انگلیسی) و فیلم «سیاوش» به کارگردانی «بوریس کیمیا گارونسه» (‌به زبان انگلیسی) در این هفته فیلم نمایش داده شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)