تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سی سال پیش در چنین روزی

ولیعهد برای گذراندن دوره خلبانی از ایران رفت

سعید بشیرتاش، ابراهیم نبوی

سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۵۷ هجری خورشیدی برابر با ۲۷ ژوئن ۱۹۷۸ میلادی

نمایشگاه بین‌المللی هنر در تهران

به نوشته روزنامه اطلاعات ششم تیر ۵۷، امیر عباس هویدا وزیر دربار شاهنشاهی در جمع سفیران و نمایندگان فرهنگی کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی هنر تهران گفت:

«به امر شهبانوی ایران و با حمایت بنیاد شهبانو فرح، نخستین نمایشگاه بین‌المللی هنر تهران در آذر ماه ۲۵۳۷ (۱۳۵۷) برگزار خواهد شد و تا‌کنون بیش از سی کشور آمادگی خود را برای شرکت در این نمایشگاه اعلام داشته اند.»

وی افزود: «در این نمایشگاه، قدیمی‌ترین اشیای وابسته به فرهنگ‌ها و تمدن‌های ملت‌های چهار گوشه جهان را در کنار تازه‌ترین آفریده‌های هنری و پدیده‌های فرهنگی قرار خواهد گرفت.»


فرح پهلوی

در همین حال شهبانوی ایران گفت: «بهتر است در آثار هنری خود تنها به جنبه‌ های یاس‌آور و منفی زندگی نپردازید و با خلق اثر بد در روحیه‌ی جوانان تاثیر سوء نگذارید، بلکه با آفرینش جنبه‌های مثبت و خوب زندگی سعی کنید بارقه امید در دل جوانان روشن کنید.»

به نوشته نشریه اطلاعات «شهبانوی ایران اراده کرده است که از این پس در شرکت در مراسم مختلف، از خودروهای ساخت ایران استفاده کند.»

خارج شدن ولیعهد از کشور برای گذراندن دوره خلبانی در آمریکا

وزارت دربار با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ولیعهد ایران که اینک در سفری کوتاه به انگلستان، میهمان ملکه انگلستان است، به منظور فراگرفتن تعلیمات و گذراندن دوره خلبانی مشابه با سایر خلبانان نیروی هوایی، رهسپار آمریکا می‌شود.


پیش از سفر ولیعهد به انگلستان، آئین جشن پایان تحصیلی مدرسه رضا پهلوی با حضور شاه و شهبانو برگزار شد. ولیعهد امسال دیپلم چهارم تجربی خود را با معدل ۱۶/۱۸دریافت کرد.

خبرگزاری فرانسه: ایران به سوی نظام چند حزبی پیش می‌رود

نشریه کیهان نوشت: «‌تحولات سیاسی ایران که بر محور باز شدن فضای سیاسی کشور دور می‌زند، در محافل مختلف جهانی و وسایل ارتباط جمعی و خبرگزاری‌ها انعکاس وسیعی یافته است.»

در همین رابطه، خبرگزاری فرانسه از تهران می‌نویسد: «در حالی که تنها حزب ایران دستخوش تغییرات زیادی شده است، تحول و تحرکی به سوی چند حزبی شدن نیز در ایران به چشم می‌خورد. در این حال تشکیلات مختلف قدیمی و جدید بدون این‌که از طرف دولت با مخالفتی روبرو شوند پا به میدان می‌گذارند.

یک تحول اساسی در روش سیاست داخلی که از قرار این حرکت را تسریع می‌کند، با اعلام سخنگوی دولت در این مورد که عضو حزب رستاخیز بودن اجباری نیست، مشاهده می‌شود.

پس از تشکیل حزب پان ایرانیست، یک گروه روشنفکر میانه‌رو نیز آغاز به فعالیت کرده است. هم‌زمان، حزب رستاخیز نیز که شاهد تغییر و تحولات درونی است، در حال انشعاب‌های متعدد است.


فرامرز پایور و حسین تهرانی

این حزب که تا‌کنون به دو جناح تقسیم می‌شد، از این به بعد دارای یک هسته دیگر هم خواهد شد که رهبر آن هوشنگ نهاوندی از آن به عنوان "وجدان حزب" نام برده است. غالباً این نظریه به گوش می‌رسد که دولت مصمم است جدی‌ترین مرحله سیاست آزادسازی خود را آغاز کند و به یک یا دو حزب دیگر اجازه فعالیت سیاسی بدهد.ي

فرامرز پایور، در تدارک کارهایی جدید برای دوازدهمین جشن هنر شیراز

فرامرز پایور، آهنگساز، رهبر گروه سازهای ملی و تکنواز سنتور کتاب جدیدی به نام «هشت آهنگ برای سنتور» منتشر کرده است و در تدارک برنامه‌هایی برای دوازدهمین جشن هنر شیراز است.

در برنامه تازه پایور در جشن هنر شیراز، عبدالوهاب شهیدی چند کار تازه ارائه می‌کند و پایور با سنتور، بدیعی با کمانچه، هوشنگ ظریف با تار، ناهید با نی و اسماعیای با ضرب تکنوازی‌هایی خواهند داشت. پایور دو برنامه جدید گروه نوازی برای تلویزیون تدارک دیده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اين نوشته ها مثل چاقو در قلب انسان فرو ميرود. دورانى را ياد آور ميشود كه امروز يك رويا است. كاش انقلاب نمى شد. كاش اين خانه به آتش كشيده نمى شد.

خواب بود هر چى كه ديديم
باد بود هر چى شنيديم

-- farhad ، Jun 26, 2008

انسان جز حسرت خوردن کاری نمی تواند بکند

-- مهدی ، Jun 26, 2008

az maast ke bar maast....

-- بدون نام ، Jun 27, 2008

kamelan ba in dooste aziz movafegham

-- بدون نام ، Jun 27, 2008

har che aayad sale no goeem darig az parsal,

-- بدون نام ، Jul 7, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)