تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سی سال پیش در چنین روزی

ایران یک خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای می‌خواهد

سید ابراهیم نبوی

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۵۷ برابر با ۱۳ ژوئن ۱۹۷۸ میلادی

دولت نیاز به ترمیم ندارد

جلسه هیأت دولت برگزار شد و داریوش همایون در پاسخ به شایعات فراوان مربوط به ترمیم و تغییر در دولت اعلام کرد: «دولت نیاز به ترمیم ندارد.» وی گفت: «دولت تصمیم به تمرکززدایی گرفته است و به همین دلیل قرار است دانشگاه‌های تهران تا حد امکان به شهرستان‌ها منتقل شوند.»

همایون در مورد افزایش آزادی‌های سیاسی گفت: «رسانه‌های همگانی طبعاً علاقه‌مند آزادی و آزادی گفتار هستند و خوشبختانه ما به نحو روزافزون در این کشور به آزادی دست می‌یابیم و همان طور که شاهنشاه تأکید فرموده‌اند، جریان این آزادی ادامه می‌یابد.»

وی افزود: «اصولاً کار آزادسازی باید تدریجی باشد و جامعه باید خود را قدم به قدم برای شرایط و روحیه تازه‌ای که در اجتماع پیدا می‌شود، آماده کند و این خوشبختانه به رغم تمام تلاش‌ها و تحریک‌هایی که می‌شود و ما شاهد آن هستیم، ادامه می‌یابد.»


عباسعلی خلعتبری، وزیر امور خارجه ایران در سی سال پیش

ایران یک خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای می‌خواهد

عباسعلی خلعتبری، وزیر امور خارجه ایران ضمن نطقی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایران خواستار تلاش‌هایی تازه برای استفاده عقلایی از انرژی هسته‌ای و از میان بردن بیم‌های کنونی درباره گسترش سلاح هسته‌ای است.

وزیر خارجه ایران که برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل ویژه خلع سلاح، به نیویورک رفته بود، تأکید کرد که ایران فعالانه در صدد برقراری یک منطقه عاری از سلاح‌های اتمی در خاورمیانه است. (به نقل از کیهان هوایی ۲۴ خرداد)

پرواز هواپیماهای غیرنظامی در خلیج فارس کنترل می‌شود

کشورهای منطقه خلیج فارس خواهان همکاری در زمینه کنترل پرواز هواپیماها و هم‌چنین حل مشکل ترافیک هواپیماهای غیرنظامی شده‌اند. به نوشته روزنامه کیهان قرار است مذاکرات برای جلوگیری از هر نوع خراب‌کاری و حفظ ثبات امنیت منطقه شروع شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه کویتی الانباء گزارش داد که ایران از سازمان بین‌المللی هواپیمایی غیرنظامی درخواست کرده است که تغییراتی در مسیرهای پرواز هوایی در منطقه خلیج فارس بدهد.


هواشناسی اعلام کرد تا چهل روز دیگر همین وضع ادامه خواهد داشت

گرمای بی‌سابقه اهواز ۶۳ نفر را به بیمارستان فرستاد

به دنبال افزایش گرمای خوزستان که در ۲۷ سال گذشته سابقه نداشته است، هواشناسی اعلام کرد تا ۴۰ روز دیگر همین وضع ادامه خواهد داشت. گرمای هوای دزفول بالای ۵۰ درجه، آبادان ۵۰ درجه، آغاجاری ۴۹ درجه، بندرعباس ۵۰ درجه، اهواز ۵۱ درجه، مسجد سلیمان ۴۷ درجه و فسا ۴۷ درجه گزارش شد.

طوفان و گرمای ۵۱ درجه اهواز شهر را تعطیل کرد و خسارات زیادی را به مزارع کشاورزی وارد کرد و وضع این شهر را کاملاً مختل کرد. طوفان داغ که همراه با خاک و شن داغ بود، برخی اهالی اهواز را در هنگام عبور از خیابان به حالت بیهوشی دچار کرد.

در اثر گرمای شدید اهواز و وزش باد معروف به «سموم» ۶۳ نفر بیهوش شده و به بیمارستان منتقل شدند. مغازه‌های شهر تعطیل شده و تاکسی‌ها نیز دست از کار کشیدند و شهر به حال تعطیل درآمد. هم‌زمان با این طوفان قطع برق اهواز نیز مردم را با مشکلات بیشتری مواجه کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)