تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
۳۰ سال پیش در چنین روزی

شریعتمداری خواستار بازگشت خمینی به کشور شد

سعید بشیرتاش، ابراهیم نبوی

یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۵۷ هجری خورشیدی برابر سوم سپتامبر ۱۹۷۸


شریعتمداری خواستار بازگشت خمینی به کشور شد

آیت الله شریعتمداری 12 خبرنگار داخلی و خارجی را ملاقات کرد و به آنان گفت سه ماه به دولت مهلت می دهد تا خواست های ایشان را اجرا کند. وی خواستار بازگشت آیت الله خمینی به تهران شد.

آیت الله شریعتمداری با اشاره به برخی تهدیدات از سوی روحانیون نسبت به اقلیت های مذهبی اعلام کرد " من رضا نمی دهم اقلیت های مذهبی مقید در قانون اساسی مورد تهدید قرار گیرند.

ایشان در مورد برگزاری انتخابات آزاد اعلام کرد: " انتخابات جز بدست دولتی که مورد اعتماد مردم باشد مورد قبول ما نیست.

قذافی: اعراب و اسرائیل سرانجام یکی باید دیگری را از میان بردارد

سرهنگ معمرالقذافی رئیس کشور لیبی طی سخنانی که بمناسبت نهمین سالگرد انقلاب اول سپتامبر سال 1969 این کشور در طرابلس ایراد کرد اظهار داشت: اعراب و صهیونیست ها خود را در معرکه ای درگیر ساخته اند که سرانجام باید به انهدام و نابودی یکی از دو طرف بیانجامد.

قذافی با اشاره به ابعاد تاریخی پاسخ منفی اعراب به دشمن صهیونیست گفت: ما هر نوع موافقت نامه ای را که میان اعراب و اسرائیل در بیت المقدس یا کاخ سیاه (اشاره تمسخرآمیز به کاخ سفید) یا اصطبل دیوید (کمپ دیوید) به امضا برسد و هدف آن تحقیر اراده اعراب باشد به دور می اندازیم.

قذافی افزود: تنها یهودیان شرقی که قبل از اشغال استعماری نژادپرستان در سال 1948 در فلسطین سکنی داشتند می توانند همچنان در این سرزمین بسر برند. به دنبال توافق کمپ دیوید میان کارتر، سادات و بگین برخی رهبران دنیای عرب به این توافق اعتراض کردند. پادشاه اردن کارتر را به بیطرفی خواند. قرار است فردا انور سادات عازم کمپ دیوید شود.

وزیر اطلاعات و جهانگردی: ممیزی در مطبوعات ممنوع است

محمدرضا عاملی تهرانی، وزیر جدید اطلاعات و جهانگردی طی یک بخشنامه صریح اعلام کرد مطابق اصل بیستم قانون اساسی همه مطبوعات آزاد هستند و غیر از کتب ضلال و مواد مضره به دین اسلام ممیزی در آنها ممنوع است.

در این بخشنامه آمده است: چون تا کنون چندین مورد گزارش و شکایت رسیده است که در تهران و بعضی شهرهای دیگر نشریات و مجلات خارجی که دارای تصاویر فجیع و مغایر با شئون اخلاقی در معرض دید همگان قرار گرفته است و نیز گزارش هایی واصل شده است که حکایت از انتشار نشریاتی دارد که مفاد آن به طور آشکار با دین مبین اسلام مباینت دارد، بنا براین با توجه به اصل بیستم متمم قانون اساسی که مصرح است، عامه مطبوعات غیر از کتب ضلال و مواد مضره به دین مبین اسلام آزاد و ممیزی در آنها ممنوع است، ولی هر گاه چیزی مخالف قانون مطبوعات در آنها مشاهده شود نشردهنده یا نویسنده برطبق قانون مطبوعات مجازات می شود.

اسامی ائمه جماعت برای نماز عید فطر اعلام شد

با پایان یافتن ماه رمضان در روز دوازدهم شهریور 1357 روزنامه اطلاعات در یک صفحه کامل مقاله ای با عنوان فطر، عید بزرگ اسلام به قلم آیت الله زاده حاج سید مهدی گلپایگانی را به چاپ رساند.

همین روزنامه در یک صفحه دیگر اسامی کلیه روحانیونی که فردا نماز عید فطر را در سراسر کشور و برای شیعیان جهان خواهند خواند، اعلام کرد، در میان این فهرست، اسامی زیر نیز آمده است؛ آیت الله حاج سید احمد خوانساری (تهران، بازار مسجد سید عزیز الله)، آیت الله خوئی (نجف اشرف)، آیت الله شریعتمداری (قم، مسجد موزه)، آیت الله گلپایگانی (قم، بازار مسجد حسین آباد)، آیت الله سید عبدالله شیرازی (مشهد، خیابان نادری)، آیت الله نجفی مرعشی (قم، صحن حضرت معصومه)، آیت الله وحیدی (قم، صحرا)، آیت الله سید محمدرضا بروجردی (مشهد، مقابل مسجد گوهرشاد)، آیت الله نبوی دزفولی (دزفول)، آیت الله محلاتی (شیراز)، آیت الله یحیی نوری (تهران، صحرای نیروی هوایی).... روزنامه اطلاعات در یک صفحه کامل اسامی دهها روحانی را که فردا نماز می خوانند اعلام کرد.

بچه دزدها اکبر را به علی گدا فروختند

خبرنگار اطلاعات در شیراز گزارش داد که دو زن جوان که پسربچه ای به نام اکبر زارعیان را از جلوی خانه اش در خیابان احمدی شیراز ربوده بودند، او را در مقابل دو هزار تومان به شخصی به نام علی گدا فروختند.

ماموران انتظامی که براساس اطلاع والدین کودک مذکور در جستجوی وی بودند، دیروز او را همراه علی گدا در خیابان دیدند. علی گدا اعتراف کرد که یک روز قبل نسرین و زهرا کودک را به او فروخته اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)