تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سی سال پیش در چنین روزی

چهار نفر به جرم لواط تیرباران شدند

سعید بشیرتاش، ابراهیم نبوی

یک‌شنبه پانزدهم اسفند ۱۳۵۷ برابر ششم مارس ۱۹۷۹ میلادی

چهار نفر به جرم لواط تیرباران شدند

دادگاه انقلاب اسلامی، چهار راهزن سابقه‌دار و متجاوز به مال و ناموس مردم را به اعدام محکوم کرد و حکم، شب گذشته در مورد آن‌ها اجرا شد. اعدام انقلابی نیم ساعت پس از پایان جلسه به مرحله اجرا درآمد.

این چهارتن غلامرضا دولت‌آبادی، حسن داوودی، کریم میرزایی و کریم بیده نام داشتند و برای باند خود نام عقرب را برگزیده بودند. به گزارش روزنامه اطلاعات دو روز قبل جوان دانشجویی در حالی که به شدت ناراحت بود به کمیته امام مستقر در مسجد خیابان آریانا، شکایت کرد که چهار مرد مسلح او را به عنوان رساندن به مقصد سوار اتوبوس کردند، و در پارکینگی واقع در انتهای خیابان آریانا وی را مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار دادند.

در پی این شکایت چند تن از مأموران مسلح کمیته به محل رفتند، و پس از جست‌وجو چهار متهم را شناسایی کردند. متهمان عاقبت در ساعت چهار بامداد دیروز به دام افتادند و تسلیم دادگاه انقلاب اسلامی شدند.

بازجویی از متهمان بیدرنگ آغاز شد و سرانجام سه ساعت پس از دستگیری در ساعت هفت بعد از ظهر دیروز به جرم خود اعتراف کردند. و گفتند جوان دانشجو را به عنوان مسافر از خیابان عباس‌آباد سوار کردند و در پارکینگ پس از یک سلسله مجادله و کشمکش به او تجاوز کردند.

آنان همچنین اعتراف کردند که دست به راهزنی می‌زدند و تاکنون در همین راه به یک پسر و یک دختر دیگر نیز تجاوز کرده‌اند. دادگاه انقلاب اسلامی، پس از شنیدن اعتراف و اقرار صریح و مدافعات این گروه وارد شور شد و همان شب آنان را به اعدام محکوم کرد.

نیم ساعت پس از صدور رأی مجرمان در زندان قصر جلوی جوخه آتش ایستادند و حکم درباره آنان اجرا شد. محکومین در آخرین لحظات حیات به خبرنگار اطلاعات گفتند: ما به اعمالمان اعتراف کرده‌ایم و مجازاتمان مرگ است.


اسماعیل کیجا، شعبان بی‌مخ رشت اعدام شد

اسماعیل خداترس معروف به اسماعیل کیجا و پاسبان مهدی محمدی‌صفت دو تن از عوامل رژیم در رشت تیرباران شدند. محاکمه این دو دیروز با حضور گروهی از روحانیون و قضات دادگستری و نماینده حضرت آیت‌الله العظمی خمینی در دادگاه انقلاب اسلامی صورت گرفت و سرانجام ساعت چهار بامداد امروز پس از تایید حکم اسماعیل کیجا و پاسبان مهدی محمدی‌صفت به جوخه اعدام سپرده شدند و اعدام شدند.

روزنامه اطلاعات گزارش کرد: «اسماعیل کیجا از چهره‌های بدنام و مورد نفرت مردم رشت در ۲۵ سال گذشته بود و شعبان بی‌مخ رشت نامیده می‌شد. او در طول بیست سال گذشته از عاملان مهم دستگاه مخوف ساواک بود و در جریان انقلاب مردم مبارز گیلان ـ رشت در ماه‌های اخیر، گروه‌های چماق به دست را برای سرکوبی مجاهدان انقلاب اجیر کرده بود. به گفته‌ای اسماعیل کیجا در قتل یوسف سجودی، قهرمان مشت‌زنی گیلان که هفت سال پیش روی داد دست داشت و قربانعلی معروف به قربعلی چماق به جای او بالای چوبه دار رفت. پاسبان مهدی محمدی‌صفت نیز در ماه‌های اخیر سرباز عبدالعلی و یک مجاهد دیگر به نام سعیدی‌نژاد را به قتل رسانده بود.»


سید احمد خمینی و ابوالحسن بنی‌صدر

بنی‌صدر با حکومت فدرال مخالفت کرد

دکتر ابوالحسن بنی‌صدر که پس از سال‌ها دوری از زادگاهش ـ همدان ـ به این شهر رفته بود دیروز پس از عزیمت به تهران در یک گفت و گوی مطبوعاتی شرکت کرد. دکتر بنی‌صدر در این مصاحبه درباره شوراهای انقلابی و مسأله‌ی حکومت فدرال چنین نظر داد و گفت:

«در اصول پایه و ضابطه‌های حکومت اسلامی این اصل شورا را من پیشنهاد کردم. تنها باید اول دید که در اصل وجود آن اداره ضرورت دارد یا خیر. در صورت لزوم رهبری آن بهتر است انتخابی باشد و سازمان‌هایی که وجودشان زائد و دست و پاگیر مردم است باید از بین برود، در این‌صورت تشکیلات سالمی به وجود خواهد آمد که انتخاب اشخاصی موجه و با صلاحیت بلامانع خواهد بود.»

بنی‌صدر در مورد حکومت فدرال گفت: «در آمریکا حکومت فدرالی است. آمریکا قدرت جهانی دارد یعنی زود دارد که وحدتش را نگهدارد. ما کشوری هستیم ما بین دو قوه جهانی شرق و غرب. اگر عناصر وحدت کشور ما ضعیف بشوند این نیروها به راحتی می‌توانند ما را تجزیه کنند و اجرا ما را از بین ببرند. مردم کشور ما باید آگاهی داشته باشند که دنبال این خط‌ها نروند.»

وی در ادامه افزود: «مثلاً می‌توانیم بگوییم که اگر کردستان به تنهایی بخواهد واحد اقتصادی تشکیل دهد این را به مردم کردستان دروغ می‌گویند و اگر آذربایجان هم یک مجموعه اقتصادی بتواند تشکیل بدهد که مردمش به راحتی زندگی بکنند به مردم آذربایجان هم دروغ گفته‌اند. ما در مجموع از نظر اقتصادی چندان تعرفی نداریم. تمام مجموع اقتصاد ما به اندازه یک جنرال موتورز نیست چون تنها امکانات ما همان نفت و گاز و مواد معدنی و جزئی مواد کشاورزی است.»

بنی‌صدر در پایان گفت: «پس اگر ما با هم باشیم احتمال ترمیم خرابی‌ها بهتر و سریع‌تر می‌رود. مثلاً کردستان چه درآمدی دارد که اگر به حال خودش بماند یا از روسیه باید کمک بگیرد که تابع این کشور می‌شود و یا باید به طرف آمریکا برود که در آن‌صورت تابع آمریکا خواهد شد. پس چه بهتر که تابع خود ما باشد.»


سوییس اموال شاه را پس نمی‌دهد

برن، یونایتدپرس، دولت سوییس دیروز درخواست دولت ایران مبنی بر مسدود کردن حساب‌های بانکی شاه سابق و خانواده‌اش در سوییس را رد کرد، اما خاطر‌نشان ساخت که دولت ایران مختار است به دادگاه‌های سوییس و از جمله دادگاه عالی این کشور شکایت کند.

به گزارش روزنامه اطلاعات دولت جدید ایران طی درخواستی از دولت سوییس تقاضا کرده بود که اموال شاه و خانواده‌اش متعلق به مردم ایران است و باید مسدود شود. این پاسخ دولت سوییس به وسیله سفیر این کشور در تهران به دولت ایران تسلیم می‌شود. دولت سوییس موجودی دقیق شاه و خانواده‌اش را اعلام نکرده است.

بانک ملی سوییس قبلاً اعلام کرده بود که تا پایان سال ۱۹۷۸ (دو ماه پیش) کل سپرده‌های ایرانیان در بانک‌های سوییس به یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون دلار می‌رسید. بانک ملی سوییس گفته است از میزان دقیق سرمایه‌گذاری ایرانیان در کشور اطلاعی ندارد.

زیرا ممکن است بخشی از این سرمایه‌گذاری با واسطه شخص سوم‌هایی از کشور‌های دیگر انجام شده باشد. سخنگوی این بانک گفته است قوانین بانکی سوییس اجازه نمی‌دهد کسی غیر از صاحب حساب از میزان موجودی او اطلاع حاصل کند تنها آن قسمت که توسط بانک‌های ایرانی ارسال شده معلوم است.

سخنگوی دولت سوییس گفته است برای حل این مشکل و تحویل پول‌های شاه و خانواده‌اش به دولت جدید ایران باید قانون اساسی سوییس عوض شود، ولی دولت چنین نیازی را حس نمی‌‌کند.


مدارس مختلط تهران منحل می‌شود

کلیه مدارس مختلط تهران از اول سال تحصیلی آینده منحل خواهد شد. علی‌اکبر سلیمی، مدیر کل جدید آموزش و پرورش تهران ضمن اعلام این خبر گفت: «منظور تأمین فضای آموزشی مورد نیاز به ویژه در جنوب تهران ساختمان‌های خالی بخش‌های دولتی و زمین‌‌های بلا استفاده در هر ناحیه شناسایی و به تصرف وزارت آموزش پرورش در می‌آید.»

وی در خاتمه به مسأله تعداد شاگردان کلاس حقوق معلمان و تأمین فضای آموزش اشاره کرد و گفت: «در مورد تمامی این مسایل سعی خواهد شد که در حداقل وقت ممکن اقدامات موثر و مثبتی انجام گیرد، همچنین از اسراف‌هایی که شده جلوگیری خواهد شد. من در نظر دارم در اولین فرصت نمایشگاهی از دکوراسیون و مبلمان و لوستر‌های بعضی از مدارس تشکیل دهم تا مردم ببینند از پولی که باید صرف تحصیل فرزندان آن‌ها می‌شد در چه راه‌هایی استفاده شده و سپس کلیه این وسایل تجملی را به فروش می‌رسانیم.»


آیت‌الله فلسفی و آیت‌الله کاشانی

قانون حمایت خانواده مخالف اسلام نیست

گروهی از وکلای دادگستری مدافع حقوق طی اعلامیه‌ای درباره قانون حمایت خانواده نظرات خود را عنوان کردند. روزنامه اطلاعات به نقل از این گروه از وکلا نوشت: حکومت طاغوتی با مبارزه همه زنان و مردان ایران به پایان رسید و مادران ایرانی با وجود این‌که خون تازه فرزندانشان هنوز بر خاک بود و اجسادشان هنوز دفع نشده بود از صمیم قلب بهار آزادی را جشن گرفتند. چرا؟ به امید آزادی، به امید مساوات، به امید این‌که دخترکانشان در دنیای فردا آزادتر از آنان زندگی کنند.

مادران و پدرانی که دخترانشان مورد تجاوز قرار گرفته بودند، این غم جانسوز را که از غم مرگ کشنده‌تر است بر دوش کشیدند و تحمل کردند به این امید که دیگر در آینده زن فقط به عنوان شیئی عروسکی و بازیچه دست مردان و آلتی برای خوش‌گذرانی و تفریح آنان نباشد.

در این اعلامیه با توجه به مفاد قانون حمایت خانواده آمده است صرف نظر از این‌که قانون حمایت خانواده مخالف شرع انور اسلام نیست و این موضوع به وسیله حقوق‌دانان اسلامی روشن شده است. در همین بیانیه به مذاکراتی که در این باره صورت گرفته و از جمله آقایان دکتر متین دفتری، عضو هیأت مدیره کانون وکلا، بنی‌صدر، و همچنین معاون وزارت دادگستری در جریان این مذاکرات قرار دارند و خود بر حفظ قانون زنان ایرانی صحه گذاشته‌اند، نیز اشاره شده است.

برادر‌زاده‌ی شاه سابق دنبال کار می‌گردد!

بهزاد پهلوی، برادرزاده شاه سابق که چند شب پیش دستگیر شد و بعداً آزاد گردید طی یک تماس تلفنی با روزنامه اطلاعات گفت: «از روزی که خبر دستگیری من در روزنامه چاپ شد، و اظهارات من منعکس گردید تلفن‌های تهدید‌آمیزی به من شده است.»

وی گفت: «گروهی که فکر می‌کنم از عمال ساواک هستند، مرا مورد اعتراض قرار می‌دهند که چرا اسرار را فاش کردم. بهزاد پهلوی سپس گفت شدیداً در مضیقه مالی قرار گرفته‌ام و در به در به دنبال کار می‌گردم ولی متأسفانه هنوز کاری پیدا نکرده‌ام.»


سمت چپ: آیت‌الله مکارم شیرازی

توطئه خطرناک!

آیت‌الله مکارم شیرازی طی مقاله‌ای با عنوان «توطئه خطرناک» در روزنامه اطلاعات نوشت:

قهرمانی‌های ملت فداکار ما، در برانداختن رژیم منحوس گرچه هرگز فراموش شدنی نیست، ولی اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم نباید نقش خود ارتش را در سرعت بخشیدن به این انقلاب فراموش کنیم.

اگر گروهی از افسران ارتش از همان موقع که رهبر انقلاب در فرانسه بود وفاداری خود را اعلام نکرده بودند، اگر گروه زیادی از نیروی زمینی و نیروی هوایی و همافران در تظاهرات پرشور خیابانی شرکت نمی‌داشتند، اگر گروه دیگری به موقع بعضی از فرماندهان خطرناک و جنایتکار را نمی‌کشتند، اگر بسیاری از سربازان و افسران دستور امرای سرسپرده رژیم سابق را دائر به بمباران و درهم کوبیدن مردم با آن سلاح‌های وحشتناکی که در اختیار داشتند اجرا می‌کردند. و اگر گروه زیادی از آنان دوش به دوش رزمندگان انقلابی با عمال رژیم سابق نمی‌جنگیدند مسلماً امروز انقلاب ما در این پایه نبود و با این سرعت رژیم ضد مردمی از پا در نمی‌آمد. بنابراین ارتشیان انقلابی ما سهم بسیار مهمی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ما دارند.

گذشته از این‌ها گروهی هم بودند که دوش به دوش ما پیکار نکردند ولی با این حال به روی ما هم آتش نگشودند و حداقل از اجرای دستورات ضدمردمی فرماندهان سرپیچی کردند و به موازات آن برای گشودن درهای پادگان‌ها به ما کمک نمودند.

این‌ها نیز سهمی در انقلاب بزرگ ملت ایران دارند. با این حال چرا و به چه دلیل بعضی می‌گویند ارتش باید منحل شود؟ و یا این‌که تا ارتش منحل نشود انقلاب ما ناقص است. تجدید سازمان و نوسازی و انطباق معیارهای ارتش بر اصول انقلابی مسلماً لازم است اما انحلال چرا؟ ساختمان یک ارتش جدید حداقل بیست سال زمان می‌خواهد در این مدت چه می‌کنید؟

چه تفاوتی میان ارتش و سایر ارگان‌ها است؟ چرا سازمان رادیو و تلویزیون منحل نشود؟ فرضاً ارتش منحل شود، با مردم چه می‌کنید؟ همان مردمی که امپراطوری شاهنشاهی دو هزار و پانصد ساله را با فریادهای اعتراضشان با الله اکبر شبانه‌شان با اعتصاب‌های فلج کنندشان به زانو در آوردند، با آن‌ها چه می‌کنید؟ ضد انقلابی‌ها چه ساده و خام فکر می‌کنند!

به هر حال ملت مسلمان ما باید با این توطئه خطرناک مبارزه کند و برای حفظ مرزهای کشور و جلوگیری از هرگونه جنبش ضدانقلابی در داخل، ارتش را با رعایت اصول زیر بازسازی کند.

۱. ارتش باید چنان تجدید سازمان یابد و تصفیه شود که احتمال هرگونه کودتای ضدمردمی در آینده بر باد رود.

۲. باید از ارتش اعاده حیثیت شود و به فرمان رهبران انقلاب‌، مردم ارتش انقلابی را گرامی دارند، و شغل ارتشی احترام خود را در افکار بازیابد.

۳. باید تصفیه و بازسازی ظاهری ارتش توأم با نوسازی فکری و ایدئولوژی اسلامی باشد تا به اتکای نیروی لایزال ایمان، مردانی جانباز و فداکار در راه کشور پرورش یابند.

۴. باید با آن‌ها که آگاهانه یا ناآگاه سعی دارند انضباط ارتش را از میان ببرند و سربازان را از اطاعت فرماندهانی که از طرف حکومت انقلاب اسلامی تعیین شده بازدارند حالی کرد که ارتش بدون انضباط و اطاعت از فرمان مساوی است با صفر، چنین ارتشی نه در روز صلح مایه آبرو است و نه در روز جنگ به درد می‌خورد.

۵. فرماندهان و افسران باید باتمام سربازان با نهایت احترام رفتار کنند احترامی که شایسته یک انسان و یک ارتش انقلابی است.

۶. ارتش ما باید هرچه زودتر خود را از وابستگی به کارشناسان بیگانه رهایی بخشد و تنها متکی به خود و نیروی ملت باشد.

۷. البته سازمان منظمی برای پاسداری انقلاب کاملاً ضروری است، ولی قلمرو آن از قلمرو ارتش جدا است، چنین سازمانی نه لازم است و نه می‌تواند جانشین ارتش شود چنین سازمانی نباید به صورت گروه‌های چریکی خودرو باشد و نه به صورت دولت در دولت که کانون هرج و مرج است و عامل تولید نارضایی گستره، بلکه باید کاملاً تحت انضباط و رهبری باشد.


سمت راست: احمد صدر حاج سید جوادی، وزیر کشور

احمد صدر: آیت‌الله خمینی خواستار آزادی مطلق در ایران است

احمد صدر حاج سید جوادی، وزیر کشور که در مراسم بزرگداشت دکتر محمدمصدق در احمدآباد شرکت کرده بود طی سخنانی پیرامون اجتماع مردم بر مزار دکتر مصدق گفت:

«اجتماع امروز اختصاص به یک دسته و گروه خاص نیست. من شخصاً به این نهضت مردم امیدوارم و هیچ نگرانی در کار نیست ولی ملت باید هوشیار باشند و نگذارند منافقین و دشمنان ملت و دین به این نهضت آسیب برسانند.»

وی افزود: «همان‌طور که مرحوم دکتر مصدق به فکر آزادی واقعی کشور و ملت ایران بودند و در این راه خدمات فراموش نشدنی انجام دادند حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی نیز خواستار آزادی مطلق در ایران می‌باشند و جمهوری اسلامی در ایران خواهد توانست تمام آزادی‌ها را در برداشته باشد و من معتقدم و ایمان دارم که اکثریت قاطع ملت شریف ایران در یک جهت و مسیر در دادن رأی به جمهوری اسلامی شرکت خواهند کرد.»

وی در ادامه اظهاراتش گفت: «دیگران نیز می‌توانند با آزادی کامل در این رأی‌گیری شرکت کنند و اکثریت اساسی و بنیان حکومت آینده ایران را روشن خواهد کرد و این دسته نباید نگران باشند و فکر کنند که ممکن است یک دیکتاتوری و اختناق مجدد در ایران حکومت کند. پس از تدوین قانون اساسی جدید خواهید دید که نظر همه آزادی‌خواهان را در بر خواهد داشت.»

احمد صدر حاج سید جوادی درباره وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفت: «وظیفه این وزارتخانه آن است که به افراد نامطلع و یا کسانی که آگاهی کامل از دین اسلام و روابط اجتماعی آن ندارند راهنمایی کند و معتقدات مذهبی مردم را افزایش دهد. وی اظهار عقیده کرد که این وزارتخانه هرگز در اجرای وظایف خود متوسل به زور و فشار نخواهد شد.»


گوگوش از خوانندگانی که بعد از انقلاب اجازه‌ی فعالیت نداشت

گوگوش، مهستی و هایده در تلویزیون جایی ندارند

مهندس نورالدین غروی، مدیر اخبار و برنامه‌های تلویزیون طی گفت و شنودی با خبرنگار اطلاعات نقطه نظرهایش را درباره برنامه جاری و عادی تلویزیونی تشریح کرد. وی گفت:

«اصولاً تغییرات و دگرگونی‌هایی که در برنامه‌‌های تلویزیونی به عمل خواهد آمد شامل دو قسمت برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خواهد بود و سعی بر این خواهد بود که تحولات ناشی از انقلاب اسلامی ایران برای مردم ایران توجیه گردد.»

غروی درباره چگونگی پخش موسیقی و شرکت هنرمندان در برنامه‌های تلویزیونی گفت: «در بدو امر سوابق اخلاقی و میزان وابستگی این هنرمندان با رژیم سابق در مد نظر خواهد بود و به طور قاطع باید بگویم، گوگوش‌ها و مهستی‌ها و هایده‌ها که در مجالس عیاشی دربار و دیگران عاملان فساد عیش و عشرت به راه می‌انداختند و با صاحبان زر و سیم انس و الفتی داشتند به رادیو تلویزیون انقلاب اسلامی ایران راه نخواهند داشت.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آن شخصی که پایین عکس کاشانی با ریش نشسته شعبان جعفری معروف به بی مخ است. شعبان وسط راه اسب عوض کرد و بر عکس طیب طرفدار شاه شد و با امام نرفت. بیخود نیست که اسلامیون دنبالش بودند. چه بازیهایی دارد این چرخ زمانه !

-- بدون نام ، Mar 15, 2009

با درود
در نظر دیروزم گفتم که بغیر از آقای بنی صدر و گروه اش، کسی کلمهٌ آزادی را با وجود شناخت مردم از آن، بکار نمی برد، در روزشمار ١٥ اسفند
١٣٥٧ آقای احمد صدر حاج سید جوادی این کلمه را ذکر می کند. چند نکتهٌ دیگر:١- اعدام چند متجاوز با وجود نفرت مردم از آنها صحیح نبود، هر چند
که نباید آنها را آزاد گذاشت، با اعدام بدترین ها شروع کردند و به اعدام بهترین ها ختم کردند و بعد گفتند که اگر الان صد تا می کشیم برای این است
که بعداٌ هزار تا نکشیم. در اعلامیهٌ جهانی حقوق بشر هم قانون اعدام ممنوع است و تمام دولت هایی که اعدام می کنند تروریست شناخته
می شوند. ٢- با توجه به وضعیت آن موقع ایران و همینطور کردستان، نظام شوراها جواب ویژگی ها و خصوصیات آن منطقه را تا حدی می داد و در بارهٌ
برنامه ریزی اقتصادی، در فدرالیسم، صلاحیت از آن دولت مرکزیست. کمی دیرتر انتخابات شوراهای شهر در کردستان برگزار شد و سازمانهایی که
خود را قیم مردم کردستان می دانستند رأی نیاوردند. بعداٌ آقایان قاسملو و بنی صدر طرح خود مختاری کردستان را نوشتند.٣- آقای مکارم شیرازی
پس از دفاع از ارتش، در بند ٧ توضیحاتش ضروری بودن سازمان دیگری را مطرح میکند، اما تحت انضباط و رهبری.٤-آقای احمد صدر حاج سید جوادی
از آزادی مطلق و پایبندی آقای خمینی به آن صحبت می کند که به سخنان پاریس او بر می گردد، بعضی از روزنامه های فرانسوی او را لیبرتر یعنی
آزادمطلق( طرفدار آزادی مطلق فرد) معرفی می کردند.
سپاسگزار محمدرضاراعی

آقای راعی بسیار عزیز
بسیار ممنونم که با این همه احساس وظیفه در مورد همه چیز توضیح و زیرنویس می دهید، فقط می خواستم بگویم که اگر یک روز کار داشتید و نرسیدید در مورد مطلبی نظر بدهید جای دوری نمی رود، بالاخره تحمل می کنیم تا برگردید.
ارادتمند
ابراهیم نبوی
ضمنا: برای پیشبرد کار به کمک شما نیاز دارم، اگر می توانید با ای میل من تماس بگیرید. البته اگر وقت دارید
ebrahim.nabavi@gmail.com

-- Mohamed Réza ، Mar 15, 2009

"این دسته نباید نگران باشند و فکر کنند که ممکن است یک دیکتاتوری و اختناق مجدد در ایران حکومت کند. پس از تدوین قانون اساسی جدید خواهید دید که نظر همه آزادی‌خواهان را در بر خواهد داشت"،همه یا مردم را می فریفتندیادر حال خوردن فریب بودند!!!

-- فرزاد ، Mar 15, 2009

این عکسی که از آیت اله کاشانی گذاشتین بهتر بود اشاره می کردین که اون ریشوی نشسته سمت چپی همون شعبان جعفریه

-- بدون نام ، Mar 15, 2009

واقعا چه جالب آقای حاج سید جوادی مبانی عقیدتی مصدق بزرگ را تشریح کرده اند: درست همان چیزی که امام می فرمایند مصدق هم فرموده بودند: به جمهوری اسلامی رای دهید.
می گویند بعضی اشخاص از فرط خوش شانسی در زندگی دو بار می میرند، مصدق از جرگه ی همین خوش شانسان ِ دوبار متوفی بود.
از سید نبوی عزیز هم خالصانه تقاضا دارم اگر خودشان ارتباط روحی با اجداد شان را فراموش کرده و کافر شده و غیرت اسلامی ندارند، حساب ما آریایی های اصیل را بکنند و اینجوری پر و پاچه ی نوامیس کوروش و داریوش را در معرض نگاه اجانب نگذارند، یکی دو تا دیگر از این عکس ها همان و هاراکیری ما آریایی های اصیل هم همان. غیرت هم خوب چیزیست آقا.
در ضمن از امروز اون شاه دیگه شاه محبوب ما نیست. شاه آریایی که نباید والس و تانگو برقصد که، اگر هم می خواهد برقصد شاطری برقصد، باباکرم برقصد، لاکن قاسم آبادی برقصد. غیرت ملی اش کجا رفته این شاه؟ واقعا که راست می گفتند نوکر اجانب است. همان بهتر که سرنگون شد محمد رضا، رفت پی کار اش، لاکن ما دیگر مجبور به یادگیری تانگو نیستیم.
مرگ بر تانگو، زنده باد قاسم آبادی.

-- رفیق قدیمی ، Mar 15, 2009

"بنی‌صدر با حکومت فدرال مخالفت کرد" آقای بنی صدر اگر در آن زمان با این منطق های دیکتاتورمابانه مقابل تز ایران فدرال نمی ایستاد هم اینک اینقدر افکار استقلال طلبانه در آذربایجان و سایر نقاط ایران نضج نمی گرفت.

-- بابک موسوی ، Mar 15, 2009

آقای بابک موسوی از کدام منطق های دیکتاتورمابانه صحبت می کنید. زمانی که آقای بنی صدر از دموکراسی و آزادی صحبت می کرد، گروه های
مارکسیست که کردستان را تحت سلطه داشتند، دموکراسی را دیکتاتوری سرمایه داری می دانستند باستثنای تعداد انگشت شماری روشنفکران
آزادهٌ کرد. مردم کردستان از دست این گروه ها بتنگ آمده بودند. شادروان قاسملو پس از درگیری های کردستان گفت که این سازمان کومله است
که تندروی می کند و اگر کنار بنشینیم کردستان را تصرف خواهد کرد. مسئول خشونت در کردستان علاوه بر این سازمانها،شخصیت های خشن
در و بر آقای خمینی و شخص خمینی بود. درست در زمانی که آقایان طالقانی و بنی صدر و فروهر صادقانه در حال گفتگو در کردستان بودند،
این شخصیت های خشونت طلب یا دودوزه بازی می کردند و یا مخفیانه و با گناه را به گردن دیگران انداختن، کردستان را بمباران کردند. خودمختاری
تعریف های مختلفی دارد که در شرایط آن موقع می بایستی بدقت و با حوصله، بدون اینکه باعث تجزیه شود،بررسی می شد. بعد ها خواهید
دید که آقای خمینی، آقای قاسملو را که نمایندهٌ اول کردستان در مجلس بود، فاسد خواند و برجو خشونت در کردستان افزود. اگر وقایع را نمی دانید
تحمل کنید، تا در همین ستون ببینید که چه کسانی دیکتاتورماب بودند. اگر آقای بنی صدر دیکتاتور بود پس چرا یکی از سران کرد عراقی به آقای
قاسملو گفت که اگر با بنی صدر نتوانید به سر خود مختاری بنتیجه برسید، هرگز به نتیجه نخواهید رسید.

-- سیاوش ، Mar 15, 2009

با سلام
چرا نظرات من را تایید نمی فرمایید؟
با تشکر

دوست عزیز
با کمال شرمندگی من نمی دانم چه شد که احتمالا من یا یکی از همکاران نوشته شما را سهوا، یا به همان دلیل که خودتان می دانید، حذف کردیم، آیا می توانم خواهش کنم مجددا کامنت را دوباره بفرستید. من قول می دهم این اتفاق دیگر تکرار نشود.
ابراهیم نبوی

-- بابک موسوی ، Mar 19, 2009

عکسی که از دکتر صدر گذاشتید عکس بسیار جالبی است مخصوصا اینکه علی خامنه ای رهبر فعلی جمهوری اسلامی در یک ردیف عقبتر نشسته است.(دکتر صدر وکیل خامنه ای در قبل از انقلاب بود)
فکر من کنم منظور آقای دکتر از قانون اساسی همان پیش نویسی است که خودشان تهیه کردند و نه چیزی که در جمهوری اسلامی بعدا نگاشته شد.
بد هم نیست توجه شود آقای دکتر صدر در مباحث مربوط به نام گذاری حکومت بعد از انقلاب عنوان "جمهوری دموکراتیک" را مطرح کردند.(مرحوم مهندس بازرگان پیشنهاد جمهوری دموکراتیک اسلامی را داده بودند)

-- پویان فخرایی ، Apr 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)