تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
گفت‌وگو با شهره صولتی

«انسان و تن را آزاد و محترم می‌دانم»

رامین جعفری

همه انسانیم سیاه، سفید، سرخ، کوتاه، بلند، چاق یا لاغر. تفاوت آن‌چنان نیست، دگرجنسگرا و یا همجنسگرا. درخواست زیادی هم نیست، اما انتظار برابری انتظاری بس طولانی‌ست. گرایش ما بخشی از وجود انکار ناپذیری‌ست که وجود خود ماست، در خیابان، در محل کار، در خانه، و یا در صحنه‌ای مقدس.

محلی برای بیان احساس، برای همگام کردن نقش‌های بی‌پرده. آغازی بر پایان انکار، تا نشان‌دادن ناگفته‌ها. تا خلق تفکر و کسب توجه. صحنه‌ی هنر، همیشه آغازگر تحرک انسان‌‌ها بوده. صحنه‌ای است که تجلی‌گاه تفکر انسان‌های آزاده در تمامی اعصار بوده است. گاه با ایما و اشاره و گاه چون نوک پیکانی عاشقانه. امروز صدایی آشنا برای دفاع از حرمت انسانی ما با ما همراه شده، صدایی عاشق، صدایی که سال‌ها برایمان، برای همه‌مان زیبایی‌ها، شادی‌ها و غم‌های دنیا را خوانده است. با تشکر و تحسین فراوان امروز با شهره صولتی گفت‌وگو می‌کنم.

شهره عزیز! سی و پنج سال است که می‌خوانی و نزدیک به سی سال بیرون از ایران خوانده‌ای. هنوز بخش عظیمی از شونده‌ها و بیننده‌های برنامه‌های هنرمندان خارج از کشور، با اسم شهره پای تماشای برنامه کشیده می‌شوند. تجربه‌ی خواندن در خارج از کشور، چه فرقی با خواندن آن زمان در داخل ایران دارد؟

خوندن در مملکت خود آدم با خوندن در خارج از ایران هر دو به عشق ایرانی‌هاست، اما در خارج از ایران وقتی می‌خونی حس تبعید اجباری داری، حس غربت داری و انگار همیشه در انتظاری.

چند تا از ترانه‌های تو با فضای غربت، یا مهاجرت نزدیک بوده؟ چند بار با حس خواندن از غربت ترانه‌ای را انتخاب کردی؟

بارها شده، شاید نزدیک به ده ترانه را مستقیم درباره غربت خوندم و چندین ترانه دیگر هم با همین حس انتخاب و اجرا کردم که لزوماً به طور مستقیم از غربت نشانی نداشته، مثلا در یک ترانه شاد و عاشقانه می‌خونم: دل بی‌قرار دارم من/ فکر فرار دارم من/ تو سرزمین خوبا یه یادگار دارم من...


وقتی در کنسرت‌های داخل امریکا یا کشورهای دیگر با مردم روبه‌رو هستی و همراه تو با ترانه‌های تو می‌رقصند، به این فکر می‌کنی که این ترانه‌ها، بدون خود تو، در داخل ایران هم مردم را وارد فضایی شاد می‌کند؟

مسلماً در اجرای زنده با حضور خود خواننده مردم می‌تونن بهتر و راحت‌تر شاد باشند تا این که فقط صدا و تصویر رو تو خونه‌هاشون داشته باشند، اما تاثیر صدا و تصویر را هم نباید دست کم بگیریم. من با اون دسته از هواداران خودم که در ایران هستن فقط از همین طریق ارتباط دارم؛ از راه همین ویدئوها و سی‌دی‌های ترانه‌هایی که پخش می‌شه. می‌دونم که با آهنگ‌های من می‌رقصند، می‌خونند، غمگین می‌شن، شاد می‌شن. این ارتباط، خیلی حسی، و تقریباً کنترل نشدنیه، جلو این ارتباط رو نمی‌شه گرفت.

در صحبتی که تلفنی با تو داشتیم، از پناهنده‌ها گفتی. با زندگی پناهنده‌های ایرانی در کشورهای ترانزیت، کشورهای بین راه آشنا هستی؟

خیلی زیاد، چون من مرتب در کشورهای همسایه ایران و همینطور جای‌جای دنیا برنامه اجرا می‌کنم و طبیعی‌ست که اگر آدم بخواد مشکلات و معضلات رو هم ببینه، جزو اولین چیزهایی که خواهد دید وضعیت پناهنده‌هاست. البته به نظر من پناهنده یعنی کسی که از شرایط دشوار به کشوری پناه‌دهنده و امن رسیده، که متاسفانه در برخی کشورهای همسایه ایران به دلیل اینکه اون کشورها همکاری دارند با دولت ایران، عملن نمی‌تونن برای پناهنده‌ها نقش پناهگاه را داشته باشند.

می‌دانی که من از طرف سازمان دگرباشان جنسی ایرانی با تو گفت‌وگو می‌کنم. در میان دگرباشان جنسی دوستان زیادی داری. می‌دانم با نقض حقوق دگرباشان مخالفی. آیا با مشاهده‌ی تو، در فضای خارج کشور، رفتار مردم با دگرباشان دوستانه است؟ با احترام است؟ آیا در جامعه ایرانیان خارج از کشور، به اندازه‌ی داخل ایران، حقوق دگرباشان ایرانی نقض می‌شود؟

رفتار مردم با همجنسگرایان در خارج از کشور زیاد دوستانه نیست، اما به دلیل وجود قانون همین رفتار غیر دوستانه نمی‌تونه خالی از احترام یا با همراه با بی‌احترامی باشه. در خارج از ایران تا جایی که قانون بتونه چتر محافظ همجنسگراها باشه نه، حقوق‌شون نقض نمی‌شه، اما زندگی فقط در بار و رستوران و خیابان و سر کار آدم‌ها نیست. وقتی نیاز به محبت و دوستی نزدیک و روابط فامیلی هست این حقوق تا اندازه‌ی زیادی نقض می‌شه متاسفانه. یعنی حتی در مهاجرت هم خانواده‌های ایرانی اون محبتی که لازم هست رو به بچه‌های همجنسگرای خودشون ندارند، یا اگه دوست همجنسگرایی داشته باشن بهش اون احترام لازم رو نمی‌ذارن، حالا شاید دلیلش سنت باشه. نمی‌دونم.

با شناختی که داری، آیا هنرمندان صحنه، خواننده‌هایی که مردم در جمعیت‌های عظیم، همراه‌شان می‌خوانند و می‌رقصند و می‌خندند و گریه می‌کنند، قادر هستند، یا حاضر هستند که در کنار دگرباشان جنسی، به عنوان دوست و هم پیوند بایستند، و به جمعیت هواداران‌شان یادآوری کنند که حقوق انسانی جامعه‌ی دگرباشان، سزاوار رعایت است؟

قادر هستند و به نظر من هنرمندان جزو کسانی هستند که راحت‌تر از بقیه می‌تونند این نقش رو ایفا کنند. اما تا جایی که می‌دونم متاسفانه کمتر هنرمندی در عرصه‌ی موزیک را می‌شناسم که حاضر باشد این حمایت را بکند. بهترین کار به نظر من اینه که از خود هنرمندها سئوال بشه. ازشون بپرسیم آیا حاضرید از حقوق دوستان همجنسگرای خودتون دفاع کنید؟ یا از حقوق همجنسگراهای ایرونی دفاع کنید؟

خود تو این این قدم را برداشته‌ای. به عنوان یک آوازه‌خوان محبوب، به حقوق انسانی دگرباشان احترام می‌گذاری. نه تنها در جمع‌های دوستانه، بلکه می‌خواهی در جمع و در جامعه هم احترام به این حقوق را به زبان بیاوری. چرا؟ چه حسی تو را واداشت که نیاز به این حمایت را ببینی؟ و به زبان بیاوری؟


من از زمانی که به یاد دارم خانواده‌ام و پدر و مادرم این مسئله را به من گوشزد کرده بودند که تفاوت در انسان‌ها یک امر عادی و کاملاً قابل فهم و قابل احترام است. پدر و مادر من در قید حیات نیستند اما این درس را از اونها همیشه توی ذهنم دارم و فکر می‌کنم به این خاطر است که نه تنها با این تفاوت‌ها مشکلی ندارم بلکه به حقوق مردم هم احترام می‌ذارم و چون از زمان کودکی شاهد اجحاف به همجنسگراها بوده‌ام، صد البته الان که همجنسگراها در ایران تحت شدیدترین فشارها هستند انگیزه‌ی بیشتری برای روشنگری و حمایت دارم. رعایت حقوق بشر نمی‌تونه گزینشی و سلیقه‌ای و همراه با سانسور باشه و گرنه همه حرف‌ها درباره حقوق بشر بی‌معنی می‌شه.

شهره، آیا دوستان همجنسگرای تو با دوستان غیرهمجنسگرایت، خیلی فرق دارند؟ عجیب و غریب‌اند؟ معمولی‌اند؟ چرا دوست‌شان داری؟

نه، فرقی ندارند با هم! هیچ عجیب و غریب نیستند اگر عینک عجیب و غریب بینی نزده باشیم. دلیل اینکه دوست‌شان دارم راستش اینه که صادق‌ترین و مسئول‌ترین دوستانم همجنسگرا هستند و البته هنرمندترین و با استعداد‌ترین‌هاشون هم همینطور.

زندگی همجنسگراهای ایرانی در خارج از ایران، مثلاً در امریکا، به نظر تو چطور است؟ راحت‌تر؟ یا مثل ایران؟

با من شوخی می‌کنید؟ حداقل در امریکا این امنیت هست که کسی فقط به خاطر این که همجنسگراست، زندانی نشه. این خیلی در زندگی روزمره یک آدم تاثیر داره. امنیت زندگی روزمره خیلی اهمیت داره.

اگر دخترت دوستان گی و لزبین داشته باشه، نگران می‌شی؟

اصلاً و ابداً نگران نمی‌شم! دلیلی ندارم برای نگرانی! من دوست دارم دخترم دوست‌های مهربان و قابل اعتماد داشته باشه؛ دوست‌هایی که بهشون تکیه کنه و دوست‌شون داشته باشه. چه فرقی می‌کنه گی باشند یا استریت باشند.

همجنسگرایی را یک گرایش طبیعی می‌دانی یا یک بیماری؟

طبیعی می‌دانم. گرایش انسان به انسان غیر طبیعی نیست، بیماری نیست.

یکی از دوستان لزبین ما در ترکیه می‌پرسد نظرت درباره‌ی لزبین‌ها چیست؟ از لزبین‌ها چه تصویری داری؟

تصویر خاصی ندارم. می‌دانم که همجنسگرا هستند و مایل به برقراری ارتباط با زن‌ها و زندگی عادی مثل همه انسان‌ها، گی‌ها، استریت‌ها...

افشار، دوست گی ما علاقه‌مند است از شما بخواهد ترانه‌ای با مضمونی در ارتباط با زرتشت و کورش کبیر بخوانی. فکر می‌کنم منظور این است که بخشی از شنونده‌هایت دوست دارند که به باورهای ملی و مذهبی آنها نیز در ترانه‌های خواننده‌ی محبوب‌شان توجه شده باشد. نظرت چیست؟

من همیشه برای باورهای مذهبی و ملی مردم ایران احترام قایل بودم و در هر آلبوم تقریباً یک کار با درون‌مایه‌ی ملی داشتم، اما اگر ترانه مناسب و آهنگ مناسبی باشه درباره‌ی کورش بزرگ یا زرتشت این مرد بزرگ، حتما اجرا می‌کنم، چرا که نه؟


آیا ترانه‌ای با مضمونی در حمایت از حقوق همجنسگراها خواهی خواند؟

دقت می‌کنم که ترانه خوب نوشته شده باشد. اگر ترانه خوب باشد، حتماً می‌خوانم.

فرشته‌ها، ویدیوی جدید تو، به همین سرعت به‌طور وسیع پخش شده و تصویرسازی، رنگ‌ها و رقص‌ها، توجه علاقه‌مندان تو را به خود کشیده. چطور این فضا را برای این آلبوم انتخاب کردی؟

درباره‌ی موزیک ویدیوی جدیدم «فرشته‌ها» باید بگم که باز هم خواستم کار جدیدی ارایه بدم و همه‌ی تلاشم رو کردم. پرسش‌های زیادی درباره لباس‌هام و رنگ‌های این موزیک ویدیو از من شده که باید بگم دوست داشتم رنگ‌های شب‌نما با تنوع زیاد مثل رنگین‌کمان، چهره‌ی رقصنده‌ها رو بپوشونه؛ رقصنده‌هایی که اکثر رنگین‌پوست هستند و سفیدپوست نیستند. رنگ‌هایی که به شدت تیره‌اند حتی وقتی رنگین هستند. وقتی به تصویر نگاه می‌کنیم، رقص سنتی ایرانی نمی‌بینیم. انگار که مضمون رقص عوض شده باشه. رنگ‌ها به شدت تیره‌اند.

به نظر میاد فضا کاملن تاریکه، اما توی تاریکی رنگ‌های تند و روشن توجه رو به شدت به شادی رنگ‌ها جلب می‌کنه. یعنی نگاه رو در واقع به طرف زیبایی رنگ‌های تیره و غلیظ می‌بره. این رنگ‌های تیره و زنده، شاد هم هستن. دوست داشتم این فضا هم دیده بشه همراه با آزادی ذاتی که در رنگ‌های رنگین کمان ناگفته هویداست. درباره‌ی لباس‌ها هم باید بگم من اصولن در قید و بند این که لباس باید پوشیده باشه نیستم چون انسان و تن را آزاد و محترم می‌دونم. برای همین هم ترسی ندارم که لباس‌های سکسی بپوشم.

چرا اسم این آلبوم فرشته‌هاست؟ در ترانه می‌گویی: «عشق من پاکه مث فرشته‌ها». آیا عشق، اگر عشق باشد، خود به‌خود پاک نیست؟

«فرشته‌ها» مجموعه‌ای از ترانه‌هایی زنده و ملموس رو شامل می‌شه که تلخ و شیرین قصه‌ی زندگی هر روزه‌ی ماست. شادی و غم هر روزه‌ی ما. فرشته‌ها، شاید کسایی باشن که ما حتی در زندگی روزمره، به چشم دوست، همکار و رفیق، بهشون نگاه نمی‌کنیم. من وقتی اسم آلبوم رو انتخاب می‌کردم، با همین حس، اسم این ترانه رو روی آلبوم گذاشتم. امیدوارم هواداران من، و مردم این آلبوم رو دوست داشته باشند.

شهره عزیز، با استقبال خیلی خوبی که از آلبوم شد، و در اولین روز پخش از رادیو جوان، روی بالاترین تا چند ساعت متوالی لینک داغ بود. می‌شه گفت که هوادارانت خیلی دوست داشتند آلبوم رو. منتظر کارهای بعدی تو هستیم.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

ali bod

-- saman ، Oct 4, 2010

این مصاحبه تو تاریخ دگرباشان ثبت میشه ، اولین سوپراستاری که حمایت کرد ما را .شهره عزیزم نشان دادی عشقی که تو از آن میخواندی و میخوانی حق ما نیز هست . ما هم عاشق میشویم ، با آهنگ های تو گریه کردیم و رقصیدیم . دوستت داریم . خیلی زیاد . زنده باد شهره صولتی

-- رامین ، Oct 5, 2010

با سپاس فراوان از شهره عزیز که اولین هنرمند زن عرصه پاپ موزیک ایرانی هست
که اینچنین رک و بی محابا از حقوق بدیهی همجنسگرایان حرف میزنه.
با سپاس از رادیو زمانه و دست اندرکاران این مصاحبه.

-- Sepehr ، Oct 5, 2010

سپاس بسیار از شجاعت خواننده ای که ترس اینگونه صحبت کردن رو به خودش راه نداده و حرفهای احتمالی مخالفانش رو به جون خریده. شهره عزیز بسیاری از طرفدارانت به خوانواده ما (دگرباشان) تعلق دارن. با این اقدامتون دل ماها رو شاد کردین و اگه قبلا فقط طرفدارتون بودیم الان شما رو عضوی از خودمون میدونیم و طبیعتا این به معنی حمایت دوچندان ما از شماست

-- جاوید ، Oct 5, 2010

فقط میتونم بگم شهره جان در همه چیز پیشتاز هستی .پس در خواندن ترانه ای درباره این درد مشترک نیز پیشتاز باش....ما به تو ایمان داریم که ترانه ای ناب به ما هدیه میدهی..

-- لیلا پناهی ، Oct 5, 2010

با سپاس فراوان از شهره عزیز که حداقل این حرف ها را به زبان آورد .
واقعا کارش جای تقدیر و تشکر داره. امید وارم شهره عزیز همیشه خوب و سلامت و موفق باشه

-- رامین - سپند مینو ، Oct 5, 2010

با سپاس فراوان از شهره عزیز. با سپاس از رادیو زمانه و دست اندرکاران این مصاحبه

-- kaveh-SF ، Oct 5, 2010

درود به شهره عزیز
که همیشه تو هرچیزی پیش فدم بوده

-- آرین ، Oct 5, 2010

شهره عزیزم من همجنسگرا هستم ...اميدوارم روزي برسه که به ما به چشم يک بيمار نگاه نکنن ، من به این موضوغ افتخار میکنم ، وقتي ميگم افتخار ميكنم منظورم اينه كه احساس سر افكندگي نميكنم ، کمتر کسی را میشناسی که بتوانی راحت با او حرف بزنی، استریت... باشد، و بگویی من همجنسگرا هستم، و عصبی نشود، وقتی مصاحبه رو خوندم اشک تو چشمام جمع شد واقعا برام عزیزی و به وجودت افتخار میکنم که همیشه تو همه چیز یک قدم از بقیه جلو تر بودی و در همه شرایط به مردم کمک کردی و از حقوق هموطنانت دفاع کردی
این مصاحبه برای من خیلی ارزش داشت و از امروز هزار بار بیشتر دوستت دارم.

-- زلیخا یوسفی ، Oct 5, 2010

واقعا از شهره عزیز ممنونم.این مصاحبه فوق العاده بود.اگه دیگران هم تابوهای خشک جامعه سنتی ایران رو بشکنن و نظرات خودشون رو در باره این مسائل بدون ترس و وحشت از انگ خوردن بیان کنند قدم بزرگی در راه پذیرفته شدن افراد همجنسگرا یا به طور کلی دگرباشان در جامعه برداشته میشه.به قول رامین شهره اولین سوپر استار معروف بود که نظرش رو آزادانه بیان کرد.امید وارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

-- رسا ، Oct 5, 2010

این مصاحبه تو تاریخ ثبت میشه
شهره عزیزم به وحودت افتخار میکنم و از اینکه طرفدار شیر زنی مثل تو هستم به خودم میبالم

-- shamila ، Oct 5, 2010

همجنسگرا نیستم اما همجنس گرایان زیادی را در ایران دیده ام و می شناسم ، درود به شرفت شهره جون

-- سیما نائینی ، Oct 5, 2010

شهره جان فقط همینو بگم که این کار شما خیلی ارزش داشت و باعث میشه که یکمی خانواده ها در رفتارش با فرزندان همجنسگراشون تجدید نظر بکنن و به اونها به چشم بیمار نگاه نکنن و مطمئن باش با این کار خیلی بهشون کمک کردی
واقعا تو همه چیز جرف اول رو میزنی

-- آرین فرهادی ، Oct 5, 2010

شهره جونم خیلی ممنون بابت این مصاحبه
من لزبین هستم گاهی با خودم فکر می کنم اگر اطرافیانم بفهمند من یک لزبین هستم چه عکس العملی نشان می دهند؟ اگر تمام آن انسانهائی که به من می گویند این صداقت تو یکروز کار دستت می دهد، تمام مردهائی که دوست داشتند من همسر آنها باشم، تمام دوستان دانشگاهی من که از من می خواستند سر نماز برای آنها دعا کنم ( البته من الان نماز نمی خوانم)، اگر بفهمند من یک لزبین هستم آیا نظرشان نسبت به من عوض می شود؟ آن دوست بسیار متدینم که هرچقدر هم به او بگویم من در این حدی که او فکر می کند نیستم، اگر پی به هویت من ببرد آیا باز هم از من خواهد خواست که هر موقع احساس دعا به من دست داد او را فراموش نکنم؟ دختر دائی من که هر موقع پیش هم هستیم تا نیمه های شب توی تاریکی کنار هم می نشینیم و او رازهائی را که با کسی در میان نگذاشته برای من بازگو می کند، آیا اگر بفهمد کنار یک لزبین تنها در یک اتاق می نشسته و با دردل با او به آرامش می رسیده چه احساسی به او دست خواهد داد؟ آیا باز هم جرأت می کند یک شب تا صبح کنار او بنشیند، زیر گوشش زمزمه کند و از او کمک بخواهد؟ آیا دختر عمه من اگر بفهمد من یک لزبین هستم باز هم به من جایگاه کلید زاپاس خانه اش را نشان می دهد و از من می خواهد که از توی فلان قفسه کمد خانه اش پول بردارم و چکهای او را پاس کنم؟ آیا رئیس آموزشگاهی که در آن درس می خواندم اگر بفهمد من لزبین هستم باز هم برای من مثل سابق احترام قائل خواهد شد؟
آرزو دارم مردم لزبين ها و گي ها را بفهمند ، و اجازه بدهند بدون اذين و آزار زندگي کنند ، اين خيلي وحشتناک است که من نميتوانم به نزديکترين دوستانم يگم که من چي هستم ، و در مورد آينده چي فکر مي کنم .
ما دو زندگي داريم ، زندگي واقعي هموني که در خودمون نگه داشتيم ؛ و ديگري اونيکه براي اينکه ديگران قبولمون کنند داريم زندگي مي کنيم ، ما فقط مثل اونها زندگي مي کنيم ، اما واقعا مثل اونها نيستيم...

-- آیناز امینی ، Oct 5, 2010

درود بر تو که روح بزرگی داری

-- سینا افشار نائینی ، Oct 5, 2010

vaghean bayad be to eftekhar kard , kheyli ba shahamati ke ino onvan kardi , damet garm bano

-- ashkan naeeni ، Oct 5, 2010

کم سوپر استاری پیدا میشه که حاضر باشد حقیقت و انصاف را به بهای شهرتش نفروشد.

-- Payam Shirazi ، Oct 5, 2010

باز هم به معرفت شهره که به فکر ما بود بیخودی نیست انقدر دوستش دارم
اکثر ایرانی ها اصولا و عموما از نظر فکری و فرهنگی به اون سطح از درک نرسیدن( به خاطر نبود اموزش) که بتونن چیزی مغایر یا حتی متفاوت از اون چیزی که خوشون هستن رو بپذیرن
من یک دختر همجنسگرا هستم اما چرا من نمیتونم بگم کی هستم؟ چون همیشه اکثریت بر اقلیت چیره میشه! و حالا این اکثریت دنبال چی هستن؟ سکس. دود. مشروب. پارتی. میکاپ و جلب توجه.لوندی. بی بند و باری بی سوادی و خیلی چیزهای دیگه که نمیدونم چرا براشون نشانی از مدرن بودن شده و حتی ادعا میکنن باید پرده ها دریده بشه تا ادمها ما رو درک کنن(اگر من نخوام ادمها اینجوری منو درک کنن چی کار باید بکنم)!!! خوب حالا من هی زور بزنم که : اقا من سکس خارج از ازدواج رو قبول ندارم. میمیرم اما دود و مشروب هرگز. پارتی که مکانی برای نشون دادن میزان فساد روح هست رو هرگز نمیرم. باسوادم و یه معلم محبوب واسه شاگردام هستم و... ولی فقط کافیه بگم من همجنسگرا هستم اونوقتِ که همه میگن برو ... بده
و من به خاطر همجنسگرا بودن و به خاطر ذهنیتی که مردم از اون اکثریت دارن باید همیشه خودم رو تو لاکم محفوظ نگه دارم
خانواده من نمی دانند که من همجنسگرا هستم و اينکه روزی به اين موضوع پی ببرند برای من مانند کابوس است، اگر بفهمند نمی گويم مرا از خانه بيرون می کنند اما از غصه دق می کنند
در ميان دوستان نزديکم هم همجنسگرا بودن من تا حدی پذيرفته شده اما همانها هم به من می گويند بايد خودم را درمان کنم
با يک روانپزشک صحبت کردم که قصد داشت مرا درمان کند اما وقتی با روانشناسان خارجی صحبت کردم، به اينکه او (روانشناس ايرانی) به من روشهايی برای درمان توصيه کرده است می خنديدند
با روانپزشک ديگری که سن بالاتری داشت و تحصيلکرده اروپا بود که صحبت کردم، نصيحتهای خوبی به من کرد که اينکه من امروز می توانم روی پای خودم بايستم و روحيه ام را حفظ کرده ام مديون او می بينم

-- شهرزاد ، Oct 5, 2010

من نه همجنسگرا هستم نه باهاشون برخورد داشتم به قول شهره عزیز اونها هم انسان هستن و قابل احترام
من عقیده دارم که زندگی شخصی و خصوصی هرکس به خودش ربط داره و نباید باعث بشه انسانها رو از روی ظاهرشون قضاوت کنیم
درود به ملکه صحنه ها

-- شی بکتاش ، Oct 5, 2010

man gey nistam ama doste gey ziyad dashtam hamintor ba dokhtaraye lesbian ziyadi dost bodam manam ba shohreh joon movafegh hastam in adama to dostihashon vaghena pak va sadegh hastan na ahle doz va kalakan na dorogh va riya hata to eshgh va asheghi ham kheyli bishtar az ma ensanhaye normal be ham payband hastan mamnon az shohreh aziz ke in mozo ro onvan kard

-- narbeh shahbaziyan ، Oct 5, 2010

چه گفتگوی یخ و لوسی!؟!؟
همجنسگرایی نه و همجنس بازی، کجاش طبیعیه؟ اگه اینجوری بود خداوند همه رو به یک شکل می آفرید.یا همه زن و یا همه مرد. قشنگیه دنیای ما آدمها به همینه که زن و مرد، دختر و پسر مکمل همدیگه هستن.
اصلا دلیل همجنس بازی چیه؟جز محرکهای محیطی و اجتماعی چیز دیگه ای میتونه باشه؟ حالا یه تعدادی هم به دلایل ارثی و فیزیکی دچار همجنس بازی میشن(یک نوع کروموزوم در افراد همجنسباز بیشتر دیده شده که این فرضیه ارثی بودن همجنسبازی را تا حد کمی تایید می کند.).از طرفی دانشمندان علوم اجتماعی و رفتارشناسی مطرح کرده اند که در بعضی موارد شرایط خانوادگی و اجتماعی، افراد را به سمت داشتن رابطه جنسی با جنس موافق سوق میدهد.
به اعتقاد من این یک نوعی از مرض مازوخیسم به حساب میاد و کاملا غیرطبیعیه.اسم این کار را باید گذاشت پرکردن خلأهای موجود جنسی با همجنس خود بخاطر عدم توانایی برقراری رابطه معمول با جنس مخالف.

-- غیاث الدین جمشید کاشانی ، Oct 5, 2010

یک مقاله آموزنده برای بررسی علمی هویت جنسی و همجنسگرایی
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=29478

-- کامی ، Oct 5, 2010

شهره خوشم میاد ازت که همیشه تو همه چیز یک قدم از بقیه هنرمندای دیگه جلوتری
این مصاحبه خیلی برای من و دوستام جالب بود

من با همجنس گرایی موافقتی ندارم ولی هیچ گاه آن ها را هیولا ندانسته ام و از هیچ کس به خاطر تمایلاتش چه آن را طبیعی بدانیم یا نه متنفر نیستم .همجنس گرایی بیماری نیست و کاملا اثبات شده ست که به ژن های افراد مربوط میشه
عزیزان من به متون اخیر روانشناسی رجوع کنید
به قول شهره عزیز:
همجنسگرایی را یک گرایش طبیعی می‌دانی یا یک بیماری؟
طبیعی می‌دانم. گرایش انسان به انسان غیر طبیعی نیست، بیماری نیست

-- سیاوش رضایی ، Oct 5, 2010

شهره همیشه ثابت کرده که تحت هر شرایطی با مردم بوده و نه دنبال شهرت بوده و نه پول
روز به روز بیشتر دوستت دارم و بهت افتخار میکنم

-- هومن ایمانی ، Oct 5, 2010

شهره جان دوباره حرکتی تازه ونو از تو عزیز نمیدونم باید از کجا شروع کنم
هنوز احرای کنسرت در شرایط خاص و ویژه ی قبرس و از یاد نبردیم که چگونه با جسارتی مثال زدنی چند سال پیش کلید پرپایی کنسرت و در اونجا زدی و با سیل حمایت ها و عشق دانشجویان ا...یرانی روبه رو شدی.
هنوز از یاد نبردیم ممنوع الصدا شدنت دردوبی !!! که با چه شهامتی آهنگ خلیج و خوندی و باعث سرفرازی همه ایرانیها شدی.حرکتی که حتی هنرمندان آقای ما جراتشو نداشتن و ندارن.
هیچ یک از ما هیجوقت فراموش نخواهیم کرد حمایت ها و پشتیبانی های بی شمار و کارهای خیری که می دونم عنوان کردنش خوشحالت نمیکنه
ولی همین هاست که نامت را تا به ابد به عنوان یک هنرمند زن در تاریخ هنر جاودانه کرده و میکنه
امروز هم در قدمی نومثل همیشه در قالب یک هنرمند مسئول از همجنسگرایان حمایتت را اعلام میکنی و مثل همیشه به فکر پناهندگان هستی . هزاران هزار درود به تو عزیز که هر روز بیشتر و بیشتر به وجود نازنینت افتخار میکنم.بغضی که امروز در صدای توست فریاد شکسته ی یک زن است زنی که می خواند و تا به ابد برای تاریخ باقی می ماند

-- فرید ، Oct 5, 2010

به راستی که تازگی جریانیست که برایش تازگی ندارد و تفاوت هدفیست که همیشه دنبال کرده است.
همیشه ه ه دوسش داریم م م شهره جان.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

-- فرید ، Oct 5, 2010

تفاوت ، تفاوت ، تفاوت
حقیقت ، حمایت ، یکدلی ، یکرنگی
چیزی که شهره عزیز همیشه دنبالش بوده هست
شهره تنها خواننده ای هست که حرف دلش رو میزنه
هرچیزی رو که بهش اعتقاد داره به زبون میاره
...حالا میخواد برخلاف میل منو شما باشه یا مطابق میل منو شما
شهره از چیزی ترس نداره ، پول و شهرت هرگز براش اهمیت نداشته و نداره
ظاهرش با باطنش یکی هست
و همین باعث محبوبیت روز به روزش میشه
هیچکدوم از کارهایی رو که برای مردم ایران کردی از یادمون نمیره
از سفر خوندی ، از خاتون تمام قلبهاي عاشق ، از مادر ، از غمي كه از جدايي در سينه داری ، از درد همشهری
ترانه هايي كه همه از آن خاطره دارند ، خاطراتي كه گم نخواهيم كرد
در تمام اين سالها در غربت همانند كوهي استوار ايستادی و خم به ابرو نياوردی
دشمنان زيادي داری كه چشم ديدن موفقيت تو را ندارند و از راههاي مختلف سعي مي كردند به تو ضربه بزنند
اما نتوانستند ضربه اي به تو بزنند چون مردم شهره را خوب شناخته بودند
چون حسن نیتت بهمون ثابت شده
شهره تا زماني كه مردم و طرفدارانش را دارد لشكر چين هم نمي تواند
به او آسيبي برساند
می خوام اینو بدونی كه من هم مثل هزاران طرفدارت در هر شرایطی ازت دفاع می كنیم
تو همه کار پیش قدم بودی
اولین زنی بودی که در غربت کنسرت بزرگ و تک نفره خودش را اجرا کرد:سال 1995 در هالیوود پلیدیوم لس انجلس
همیشه برای کمک به مردم کنسرت میزاری مثل کمک به زلزله زده ها و بچه های یتیم و پناهندگان ایرانی
در دبی با خوندن اهنگ خلیج فارس .... کاری که خواننده های دیگه شهامت نداشتن بکنن
او به راستي ملكه صحنه هاي طلايي است بغضي که امروز در صداي اوست ، بغض شکسته يک زن است... يک زن که مي خواند و براي تاريخ باقي مي ماند

-- شمیلا ، Oct 5, 2010

شهره نمونه یک زن مدرن وروشنفکر

وقتی با صدای زخم خورده اش از زن می گه
وقتی از جوونا می گه
وقتی از فقر می گه

آدم اشکش در میاد
یک نابغه یک نابغه در موسیقی

شهره با این کارش کلی طرفدار جدید به طرفدارش اضافه کرد
ثابت کرد به بقیه که ما راست می گفتیم که اون نمونه یک زن روشنفکر ومدرن
این فقط تو استیل وکلیپاش نیست این مدرن بودن روشنفکر بودن تو خونش
تو صداش صدای یک زن بی پروا و آزاد
چقدر ما به زنانی مثل شهره احتیاج داریم شهره یک انسان

-- منیژه ، Oct 5, 2010

واقعا واسه ما همجنسگراها مایه دلگرمی بود
ممنون شهره عزیز

-- رویا ، Oct 5, 2010

از صد تا به اصطلاح روشنفکر بهتر صحبت کرده و ای ول به شهامتش

-- بابک ، Oct 5, 2010

ba inke manam hamjens gara nistam ama behtarin dostam hamishe hamjensgara bodan dame shohreh garm

-- dariush hamedi ، Oct 5, 2010

AFARIN SHOHREH JOON , HAMJENSGARAHA ASLAN BIMAR NISTAN FAGHAT BA MA MOTEFAVET HASTAN
INAM NAZARE MAN BOD

-- mani behzadi ، Oct 5, 2010

مشکل اصلی ما نبود دموکراسی وآزادی است درست است که هر صنفی باید در راه منافعش مبارزه کند اما یکهو آدم هاج واج میماند که از زمین وزمان دگرباش که به نظر من منظور دو جنسی ها باید باشد تا هم جنسگرا ها میریزد خوب اینکه کسی هم جنس باز باشد آیا جامعه باید او را بپذیرد یا نه هنوز در بسیاری از جوامع حرف بسیار است دلایل علمی هنوز قطعی نیست بدلیل اشنایی با بیوتکنولوزی درست است که خاصیت های وراتتی غالب ومغلوب خصلت های انسان حیوان گیاه را معلوم میکنند اما عوامل جنبی بسیاری نیز از کودکی تا بلوغ در رابطه با انسانها نقش بازی میکنند در کشور های غربی گاهی هم جنس بازی بیماری روحی است نتوع است چرا دوستی دارم که با همسرش در بیمارستان روانی کار میکنند یکروز میگفت با آدمهایی با ناراحتی روحی سر وکار دارند دارند که بعضی بعد از داشتن چند بچه احساس کرده اند همجنسگرا هستند وچون اینجا آزادی است به اینراه رفته اند بعد از مدتی متوجه شده اند که نه اشتباه میکنند همان که بوده اند هستندو حال گرفتار عذاب وجدان وناراحتی روحی یا اینکه در بعضی از کشور ها بچه باز ها براستیکه از کتیف ترین افراد جامعه هستند آنچه را میتوان پذیرفت انسانهای دوجنسی است که نظامی مانند ایران نیز میپذیرد ولی هنوز جامعه ویا خانواده با آنان مشکل دارد اما مسایل خصوصی افراد را تا جاییکه به دیگران خسارتی وارد نکند میتوان پذیرفت وقتیکه محدودیتها بوجود میاید خواه وناخواه این موضوع رشد میکند واینجاست که وراتت های زنتیکی زیر سوال میرود متلا دختری که از همه سو محدود است وتنها با دختر های دوست خود ارتباط دارد اگر برای شناختن فیزیک خود ولذت خود با دیگران ارتباط جنسی برقرار کند به لحاظ شخصی میتوان گفت مختار است اما اینکه عمل هم جنسگرایی اورا به ذاتی بودنش نسبت دهیم آیا درست است وآیا اگر او در یک دبیرستان مختلط درس میخواند ویا با پسرها ارتباط داشت نیز همجنسگرا میشد؟در جامعه مردانی نیز هستند که بیشتر به ابنه مشهورند اینان ظواهرشان نشان میدهد که در دسته ای قرار دارند که خصوصیت های وراتتی زنتیکی دارند وغیر قابل تغییرند اگر منظور این طیف باشد باز جامعه باید حق آنان را برسمیت بشناسد برای آنانی که به خدا اعتقاد دارند خدا اینگونه آنها را آفریده واگر نه طبیعت اما اگر بخواهیم به هر کسیکه به عنوان تنوع به راه افتاده نیز دگر باش بگوییم با دلایل علمی که خیلی ها سعی میکنند عمل خود را با آن موجه نشان دهند فاصله داریم به هر روی در جوامع غربی قانون مستحکم است وخط ها ومرزها معلوم و هرکس در محدوده قانون به آن چیزی که قانون اجازه میدهد مختار است اما ما که هنوز چند صد سال دیگر فاصله داریم حمایت کردن ونکردن خود اول سوالی است که هنوز جوابی ندارد باید گفت که این مسایل جنبی است باید اول به یک مملکت قانونمند دموکرات برسیم آنگاه میتوانیم آنچه را قانون به این گروه از جامعه حق داده میتوانیم وباید برسمیت بشناسیم

-- جادوگر ، Oct 6, 2010

اول اینکه شهره اصلا خواننده درجه یکی نبوده چه به لحاظ آواز یا موسیقی یا ترانه هایی که انتخاب میکند. با توجه به این همه سال تجربه اصلا به جایگاه درخوری نرسیده است که به نظرم شایستگی آن را نداشته.
و حتی دفاعیاتش از همجنسگرا ها به طرزخیلی پیش پا افتاده شبیه شخصیتش است.
البته من به حقوق همجنسگراها کاملا احترام می گزارم اما بهره برداری تبلیغاتی دیگران از این موضوع را نمی پسندم. و فراموش نکنیم که اگر دیگر هنرمندان راجع به این موضوع اظهار نظر نکرده اند دلیلی برای مخالفتشان است.

-- ساناز ، Oct 6, 2010

امیدوارم با کمک های رسانه های روشنگری مثل رادیو زمانه و حمایت هنرمندانی مثل شهره اوضاع همجنسگرا ها حداقل تو اجتماع بهتر بشه

-- آرش ، Oct 6, 2010

به امید موقعی که ما هم فرهنگ این رو پیدا کنیم که هر سلیقه و نظری رو محترم بدونیم و کسی رو از جامعه ترد نکنیم.البته خیلی ما ایرانی ها اینطور نیستیم که اونا رو مجرم بدونیم و دیگه همه ی دنیا هم فهمیدن که این مردم ایران نیستند که همجنسگرا ها رو قبول ندارن بلکه دولت ایرانه که قبول نداره

-- سینا محتشم ، Oct 6, 2010

بچه ها خدا شاهد دارم گریه می کنم شهره من چی بگم عاشقتم به خدا اینقدر طعنه از این و اون شنیدم دو بار خودکشی کردم و قصدم این بود که آخرین خود کشی رو هم انجام بدم
شهره ی نازنین عزیزم عشقم وجودم دوست دارم من همجنسگرام از همه چی ناراحت بودم اما در ناباوری آزاداندیشی تو رو دیدم من چی بگم
شهره به خدا محال تو آدم باشی تو فرشته ای تو چی هستی از عشق بافته شدی یا از محبت اما نمی دونم عزیزم نازنینم دارم به فکر خودم فکر می کنم که تو فرشته ای و دارم یه آدم دیگه می شم یعنی تو نازنینم منو آدم کردی خالق منی
شهره جان شهره جان عزیزم دلم از همه گرفته جز تو دلم از همه تنگ جز تو نازنینم شهره ای کاش قلبم مثل تو بود بی شائبه ی بدی یا یه نقطه سیاه اما افسوس من نمی تونم ببخشم تو بخشند ه ای من چی؟؟؟؟؟؟؟؟
شهره جانم عمرم زندگی قلبم نازنینم کاش یه بار از نزدیک ببینمت
شهره سردمه سرد حس مرگ دارم و اگه بمیرم جز تو کسی رو دوست نداشتم همه بدونن که من اینقد مسخره شدم و اذیت شدم که می خوام خودم رو راحت کنم شهره جانم عمرم تو عذابم به خدا
به خودت قسم که همه وجودمی امروز دو بار سرم گیج رفت می خواستم بمیرم از ناراحتی

-- کاوه ، Oct 6, 2010

این خانم سالها پیش هنگام زلزله ی صبس در کنسرتی گفت.<اگر در ایران زلزله شد .منهم امشب اینجا زلزله ایجاد میکنم. این حرف این مطرب. حتا باعث شد روزنامه ها و رسانه های لوس انجلسی نسبت به این حرفش عکس العمل نشان دهند چرا که توهین مستقیمی بود بمردم زلزله زده که بجای همدردی با انها چنین حرفی زد. من از اطهار نظر های دیگران تعجب میکنم بدون داشتن شنتاختی از این فرد چنان از او تعریف میکنن که گوئی قمر الملوک وزیری است. متاسفانه این فرهنگ همیشه بین جامعه ی ایرانی و جود دارد که به غلط از کسی که حتی منش و اخلاق فرهنگی یک هنر مند را ندارد اورا چنین بزرگ میکنند.
ممکن است این نظر من را بسیاری دوست نداشتهباشند و طبق معمول نا سزا بگویند و لی من به ازادی عقیده و بیان معتقدم و نظرم رابیان کردم.
این زن نه صدا دارد ونه سواد مویسقی. ...
واقعن با عث تاسف است که این چنین بی هنرانی را بت کردن....

-- مهران ، Oct 6, 2010

دوستانی که درباره شهره و صداش نظر منفی دارید!
با این حرفها از ارزش کار شهره کم نمیشه، شهره سی و پنج ساله که می خونه
و هنوز جز مطرح ترین هاست، اگه سکوت بقیه نشانه ی مخالفت نیست چرا از سکوت
به در نمیان؟ فکر وقتی به عمل در بیاد ارزشش پیدا میشه.
معلومه حرفاتون از سر دفاع از انسانها نیست، بلکه رقابت های بین طرفدارهای
خواننده هاست، به این بی هدفی پایان بدهیم.

-- Sepehr ، Oct 6, 2010

خدایی نظر بعضی دوستان واقعا خنده داره
خانم ساناز شما کی هستی که موزیک رو درجه بندی میکنی؟ منتقد هنری هستی؟ ترانه سرای هستی ؟ آهنگسازی ؟ کی به شما اجازه درجه بندی داده ؟ کی گفته که نظر شما 100% هست که میگی شهره خواننده درجه یک نیست؟ شهره اگر خواننده درجه یک نبود الان بعد از 35 سال تو اوح نبود و مثل خیلی هایی که او این سالها اومده بودن محو شده بود
البته کاری نمیشه کرد هرکس به اندازه شخصیتش حرف میزنه
درست مثل شما که از متن شما کاملا شخصیتتون هویدا شد
اتفاقا این موضوع اصلا جنبه تبلیغاتی نداره
چه تبلیغی برای شهره میشه جز اینکه یک عده آدم سودجو و معلوم الحال بیان به شهره تهمت یا افترا بزنن
اقای مهران شما هم بجای درست کردن شایعه بهتر بود دو کلمه حرف منطقی میزدین
در ضمن شهره اگر بی هنر بود 35 سال تو اوج نمیموند و انقدر طرفدار نداشت
اما همونطور که دوستمون هم گفت
شهره همیشه ثابت کرده که تحت هر شرایطی با مردم بوده و نه دنبال شهرت بوده و نه پول
کم سوپر استاری پیدا میشه که حاضر باشد حقیقت و انصاف را به بهای شهرتش نفروشد

-- سینا محتشم ، Oct 6, 2010

من اومدم درمورد این مصاحبه و همجنسگراها نظر بدم اما انگار باید درباره شهره نظر بدم چون دو نفر اومدن اینجا نوشتن شهره بی هنر هست
جهت اطلاع شما شهره برخلاف بیشتر خواننده ها سواد موسیقی داره

شهره در 7 سالگی متوجّه شد به موسیقی علاقه بسیاری دارد و به همراه شهرام به هنرستان موسیقی رفت تا با موسیقی آشنایی بیشتری پیدا کند ، در پانزده سالگی وارد دنیای هنر شد و خوانندگی را پیشه خود کرد ، شهره علاوه بر اکثر خواننده ها نت را میشناسد و با موسیقی کاملا آشناست و جزو معدود خوانندگان پاپی است که آشنایی کامل با دستگاههای موسیقی ایرانی داردشهره توانایی زدن سازهای پیانو و فلوت رو به صورت حرفه ای دارا می باشدشهره علاوه بر خوانندگی گاهی دست به قلم میشود و شعر مینویسد و گاهی آهنگ می سازد ، گاهی برای دلش ساز میزند و وقتی هم که ساز میزند همه را به وجد می آورد

کارهایی که شهره تا کنون انجام داده است
سی تا بهار - تنظیم
می خوام از خودم بگم - شعر و آهنگ
دخت من - تنظیم
عشق اول - شعر
مادر ( شهرام صولتی ) شعر


اولین زنی بود که در غربت کنسرت بزرگ و تک نفره خودش را اجرا کرد:سال 1995 در هالیوود پلیدیوم لس انجلس

همیشه برای کمک به مردم کنسرت میزاره مثل کمک به زلزله زده ها و بجه های یتیم و پناهندگان ایرانی

اولین خواننده ای بود که با توجه به شرایط بد قبرس در انجا برنامه اجرا کرد

در دبی با خوندن اهنگ خلیج فارس زد تو دهن اعراب کاری که خواننده های دیگه شهامت نداشتن بکنن

و اینبار اولین هنرمند ایرانی بود که از همجنسگراها دفاع کرد

با تشکر از رادیو زمانه

-- پدرام ، Oct 6, 2010

شهره سمبل عشق
مهربونی
محبت
پاکی
یکرنگی و
صداقت است
ازت ممنوم که از ما حمایت کردی

-- مریم میلانی ، Oct 6, 2010

من زنم
یک زن همجنسگرا
وظیفه خودم دونستم شخصا چیام بزارم و از شهره بخاطر روح بزرگش تشکر کنم
خوب میدانیم که تنها صدای توست که ماندگار است و ماندنیست...
هر چقدر که ما را دوست بداری و خورشید احساس با طراوت و پاکت را در قلب ما بتابی باز هم خانه کوچک قلبمان برای دوست داشتنت حریص و حریص تر از قبل میشود....
چرا که قلبهایمان درگرو عشق ابدی و جان بخش توست
ممنونم شهره جان

-- آیناز ، Oct 6, 2010

Shohreh has been called ”The Iranian MADONNA”, time and time again by the media! Indicating her almost chameleon-like ability to change and refresh her look and image!! While rightful in some sense, I rather regard her as “Madonna’s Iranian rival”!! Because of her 3 decades of continuos success, frequent album releases, and stabile popularity she is practically the only female artist who can fit in such a profile!!

Many prominent artists have collaborated with Shohreh through the years, artists who have contributed to her solid success in many ways!!! But one man’s name has been more and more linked to Shohreh’s and her popular HITS, during the past decade!!

While Shohreh is a true chameleon image-wise, her music is relatively less innovative and experimental!! Except for some minor segments

-- Adrian Afshar ، Oct 6, 2010

salam dostan man yek pesare gay hastam
ke dar iran zendegi mikonam
va kheyli moshkel daram chon hargez natonestam
in ghaziye ro ba khonevadam matrah konam
in mosahebe ro ke khondam yekami delo jorat peyda kardam
va ba pedaram ghaziye ro matrah kardam
bavaresh baraye pedaram kheyli sakht bod
ama behem ghol dad ke komakam mikone
va engar ke yek bari az ro doshe man bardashte shod
shohreh yek adame ro rast hast
yek adame rock ke hichvaght bekhatere khoshamade kasi
film bazi nakarde hamishe harfe delesho zade
va in bar che ziba sokhan gofte
vaghean mamnon shohreh jan
man hamishe sedat ro dost dashtam
ama in bar ba in harekat neshon dadi ke yek ensane vagheyi hasti
dorod be shohreh aziz
kashki honarmandaye dige yekam az shohreh yad migereftan
va on neghab ro az ro soratehson barmidashtan
kashki enghadar be fekre shohrat va por kardan jibeshon nabodan
kashki onha ham toye in salha yek kalame az amsale ma migoftan
kari ke shohreh emrooz vase ma kard hichvaght az yademon nemire

-- fariborz ، Oct 6, 2010

man nemifahmam chera ma iraniha nemikhaym yad begirim ke to kar ya chizi ke be ma rabt nadare dekahalt nakonim????? jedan key mikhaym be on dark va fahm beresim
in mosahebe rajebe hamjensgaraha hast va shohreh
age shoma hamjensgara nisti ya az shohreh khoshet nemiyad akhe mage kasi majboret karde miyay inja harfe bikhodi mizani?
man gay hastam be nazare man shohreh har kari kone vase man ham KHOSH sedast ham KHOSHgele va ham KHOSH sohbat chizi ke vase man moheme ensaniyat hast ke shohreh dare
hamin va bas

-- pooriya ، Oct 6, 2010

hi
i am gay from LA
Here is the thing:
I think Shohreh has the best and sexiest voice in Persian pop music.She always has great music too.
BRAVO SHOHREH

-- mohammad ، Oct 6, 2010

vaghean in harekate shohreh jaye tahsin dare
be nazare man shohreh to in salha to karesh movafagh bode
man shakhsan az kheyli khanandeha badam miyad
ama hichvaght naraftam comment bezaram va behehs fohsh bedam be nazaram in kar vaghean cheap va bachegane hast
age ma irania yad begirim dorost enteghad konim dige hich moshkeli pish nemiyad

movafagh bashid

-- Roozbeh ، Oct 6, 2010

i am lesbian , i was maybe 3 or 4 when i first learned about shohreh and have been a fan till this day that I am 21. i love her voice!

-- paria ، Oct 6, 2010

Great spirits have always encountered violent opposition from weak minds. Shohreh, you are and will forever be a legend, no matter what. No amount of hate and negative comments can take Shohreh down. Keep doing what you do best Shohreh, you've got tons of fans out there.

-- Persian Gay ، Oct 6, 2010

shohre jan be onvane yek hamjensgara vaghean azat mamnon hastam va faramosh nemikonam ke avalin honarmandi bodi ke darde maro fahmidi va supportemon kardi
shohre jan to sanbole nasle javan hasti,tamame ahanghat
zibast makhsosan in video jadidet kheyli shakh bod
i love you

-- Ardalan saberi ، Oct 6, 2010

I think shohreh is awesome! Everything is so unique!
Ma Iraniya be hichi ghane nistim!!!! vase ine inghad badbakhtim!!!! haghemune harchi saremun miyad!!!!

-- NEDA ، Oct 6, 2010

eyval shohreh,,mosahebe kheyli ghashang boood ,,,,bi ensafan onhaee ke migan bihonari to hata age yek rooz ham nakhoni enghad dar haghe mardom iran khobi kardi ke mardom baz ham doset daran pas bedon alaghe ma be to be khatere sedat nist be khatere shakhsiyate zibayi hast ke dari

-- omid ، Oct 6, 2010

vaghean mosahebe ziba bod
shohreh jan tabrik migam
mesle hamishe yek kare motefavet va ziba
dostani ham ke dislike mikonan kamelan malome az ro hesadate
man hamjensgara nistam rastesh ziyad az in adama shenakht nadashtam ama ba khondane in mosahebe tonestam yekam shenakht peyda konam
honarmand vaghti khob bashe mokhalef ham ziyad dare ama hamishe tedade tarfdarash dar barabare ona 90 be 10 % bode
mamnoon az modiraye site babate in mosahebe!!!

-- Amirhossein asghari ، Oct 6, 2010

man ye dokhtare lesbian hastam ke az tehran baraton payam mizaram
in mosahebe baraye man kheyli jaleb bod rajebe maram va marefate shohreh ziyad shenide bodam ama bavaram nemishod ke hamchin kari bokone va in jori maharo support bokone .

-- LIDA ، Oct 6, 2010

tamame ma ensanha dar barabare khoda ruye in koreye khaki azadim ta tamayolat va alayeghe shakhsie khod ra azadane bayan ya anjam dahim pas ehteram bogzarim ta be alayeghe ma ham ehteram bogzarand...Dr BAHREDINIE SHIRAZI RAVANSHENAS

-- Aran Kazemi ، Oct 6, 2010

dorood be shoma banoye iran zamin hameye mardoom dooset daran shohreh jan.
shohreh aziz honarmandi hast keh hamishe karhaye kheyr anjam mideh & ghalbe besyar shafaf & mehraboni dareh
movafaghiyat haye een aziz be khatere ghalbe pakesh hast
good luck shohreh joon

-- Mahyar ، Oct 6, 2010

Tanha khanandeyeh ke mitoone ba jorat harf bezane va aslan barash harfe mardom ya tarafdarash mohem nist khoob bashe ya bad! vali haghighato hamishe goft! kheili moheme adam betoone khodesh bashe bedoon hich ghabi! haaz kardam ba in mosahebe! Vaghean damesh garmmmmmmmm :-)

-- YASIN S ، Oct 6, 2010

برفرض شهره بی هنرترین خواننده ایران
برفرض بدترین شخصیت هنری ایران
برفرض منفورترین
برفرض طرفداراش همه بی سواد و بی منطق
اما یک چیزی تو وجودش هست که تو وجود بقیه ندیدم
حرف حق رو میزنه حتی اگر به خودش لطمه بزنه
این گزینه و این مصاحبه برای من همجنسگرا خیلی با ارزش هست
کار هنریش به کنار اصلا برای من اهمین نداره که خواننده درجه یک هست یا درجه آخر
تنها چیزی که اهمیت داره شهره عنوان یک انسان واقعا کارش قابل ستایش بود

-- هوتن ، Oct 6, 2010

اگه چند تا خواننده و هنرمند دیگه هم این کار رو بکنن و آهنگی در حمایت از ما بخونن کلی رو دید مردم تاثیر میزاره

-- هرمز ، Oct 6, 2010

هر انسانی موظفه به یه نحوی انسانیت خودشو به دیگران اثبات کنه . شهره راهشو درست انتخاب کرد.
به شهره افتخار می کنم..

-- امیرعلی ، Oct 6, 2010

az Shohreh azizam entezari joz in nadashtam
har ensani hage ino dare tori ke mikhad zendegi kone.ta zamani ke be digaran sadamei nazane.
motasefane in masale hata dar khode Europa kamelan hal nashode.dige che berese be Iran

-- Bahram N ، Oct 6, 2010

وقتی هنوز اهل سیاست روشنفکران و به اصطلاح رادیکال های ترقی خواه ایرانی در حاشیه امن خارج از کشور از اتاق های سبز تا سالن های تئاتر و نمایش فیلم از انهایی که یقه پاره می کنند برای نشان دادن سیاهی های جامعه ایران و البته جایزه های جشنواره ای کسی از همجنس گرایان و دیگر حاشیه کشیده شدگان خبری نمی گیرد از ترس ریزش استقبال عمومی / پوپلیستی از ترس خوردن داغ ننگ.....شهره صولتی آدم را شوکه می کند وقتی به عنوان یک خواننده اتفاقا پاپ لس آنجلسی پیشقدم می شود و درباره حقوق حاشیه کشیده شدگان صحبت میکند......به گمانم طرح چنین مصاحبه هایی راهی مناسب برای به گفتمان در آوردن نامرئی ها باشد.شهره ی صولتی نشان داد در جایگاه خودش به عنوان خواننده پاپ لس آنجلسی خیلی رادیکال تر و مترقی تر از بسیاری از سیاسیون و اهالی هنر جشنواره ای ایرانی است......زنده باد شهره

-- مهوش ، Oct 6, 2010

Doroud Beh Shohreh Nazanin Keh Hamisheh Pishrow Hasst & Afkare Ziba & Novine Khod Ra Bi-Pardeh Bayan Mikonad, Shoja'at To Nazanin Ra Misetayam Azizam, Doroud

-- Ali ، Oct 6, 2010

درجواب اون خانمی که گفت : بهره برداری تبلیغاتی دیگران از این موضوع را نمی پسندم. باید بگم : اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم این کار نه تنها برای شهره تبلیغ نمیشه بلکه شاید از یک دید دیگه به ضررش هم باشه چون
شهره همیشه دشمنان زيادي داشت كه چشم ديدن موفقيت او را نداشتنه و ندارند
همیشه براش شایعه درست کردن
و از راههاي مختلف سعي مي كردند به او ضربه بزنند
چون شهره يك زن تنها بود و ديگر ازدواج نكرده بود و حاضر به برقراري ارتباط نامشروع با مردان نبود
سعي مي كردند با داستان سرايي و تهمت و افترا او را به زمين بزنند
همه ميگفتند مگر مي شود زني به زيبايي شهره با مردي رابطه نداشته باشد
و وقتي كه دشمنانش ديدند از اين راه نمي توانند به او ضربه اي بزنند و با او ارتباط برقرار كنند
داستان ديگري را شروع كردند
شهره مدافع حقوق زنان هست و هميشه راجع به زن مادر و ... مي خواند
و همين مساله باعث شد كه دشمنان شهره شايعه درست كنند كه او همجنس باز است
اكثر دوستان شهره زن هستند و اين مساله دشمنان شهره را آزار مي داد و
مي گفتند پس چون شهره با مردي ارتباط ندارد
حتما همجنس باز است دور و برش و دوستانش هم كه همه زن هستند
اين شايعات بي اساس هم مدت كوتاهي بيشتر دوام نياورد و شهره
مچنان پا برجا ماند.
زماني به او لقب معتاد ، الكلي و ... دادند كه آن هم به بن بست خورد
شهره هميشه با مردم و بين مردم بود براي همين هيچ كدام از اين شايعات
نتوانست ضربه اي به او بزند چون مردم شهره را خوب شناخته بودند
با این حال شهره همیشه ترجیح میده حرف حق رو بزنه و انسان درجه یک بودن رو به خواننده درجه یک بودن ترجیح میده
چیزی که او را از میان این همه هنرمند با سبک ها و روش های گوناگون جدا می سازد
و از او یک چهره ماندگار و الگو درست می کند
منش و رفتار پسندیده ای است که مبنای کار خود قرار داده است
و همیشه آن را مقدمه ای برای کارهایش قرار می دهد
ممکن است فردی در ابتدا تنها صدای شهره را تحسین کند
و از او به عنوان یک هنرمند خوب یاد کند
ولی هر چه بیشتراو را بشناسد متوجه میشود که شهره تنها یک خواننده نیست
بلکه او یک انسان واقعی است که با اعمال خیر خواهانه اش دلهای اطرافیان را شاد می کند
و چه خوب بود که دیگران هم این کار شهره عزیز را سر لوحه کارهای خود قرار می دادند

-- ترانه مشرقی ، Oct 6, 2010

SALAM MERCI SHOHREH JOONKEH KEH GAY VA LESBIANA RO SUPPORT KARDIN!! ,

-- BAHAREH ، Oct 6, 2010

شهره خدا میدونه که چقدر به همچین حرکتی از سوی یک پاپ استار خوب نیاز داشتیم، که این مهم بوسیله ی تو انجام شد.همیشه خط شکن بودی و هستی.همیشه با مایی و ما همیشه باهاتیم.

-- sepideh va sara ، Oct 7, 2010

با سلام به رادیو زمانه
همیشه تابو شکنی در جامعه نیاز به جرات و جسارت کسانی دارد که خود را برای اولین بار وارد بحث و گفتگو و دفاع می کنند دفاع این هنرمند ایرانی باعث شد که نام شهره همیشه در تاریخ روشنفکری شرق جاودان بماند یکبار دیگر دگران بدانند که روشنفکر تنها ادا و ادوار در اوردن نیست روشنفکری تنها ادعای طرفداری از حقوق بشر نیست بلکه ایمان به برابری و حقوق همگان ست نام این هنرمند جاودان در تاریخ به عنوان زنی پیشرو ثبت خواهد شد هنرمندی متفاوت از دیگران نه از جنس دجاله های عصر

-- مهدي اعرابی ، Oct 7, 2010

تک بانوی صحنه ها، مهربان، زيبا، قاصد عشق
شهره جون عزيزم
غريبی آشنا از وطن، مراتب سپاس و امتنان خود را با سبدگلی از رز و اقاقيا تقديمتان می کند...
هميشه دوستتان داشتم اما امروز به دهها دليل بيشتر و بيشتر....
نام ملکه صحنه ها که همواره قاصد عشق و مهربانی است اين روزها برابری می کند با نام ايران که همه می پرستيمش..
شهره جون خيلی عزيزی ..بيش از آن چيزی که تصورش را داشته باشيد
همواره شجاعتتان را در ايجاد تغيير و شکستن تابوها ستايش کردم ... و از طرف بسياری از دگرباشان جنسی هزاران هزار عشق و سپاس تقديمتات باد

-- بهداد ، Oct 7, 2010

«انسان و تن را آزاد و محترم می‌دانم»
درود به شهره عزیز

-- مهیار ، Oct 7, 2010

shohreh fogholade ro rast va khanom va bi ghalo ghash ... hame doosesh darim man asheghe sedasham va bahash bozorg shodam va mesle oon az gay ha va les ha hemayat mikonam . bacheha khoda hamrahetoon

-- parham ، Oct 7, 2010

در اینکه شهره انسان فوق العاده خوش قلبی هستن هیچ وقت شک نداشتم چون سه بار ایشون رو تو برنامه های مختلف دیدم و خیلی گرم و صمیمی و در عین حال خانوم بودن.
امیدوارم همیشه موفق باشن و برای ما بخونن.

-- افشین ، Oct 8, 2010

سلام
من هم از شهره عزیز بخاطر روح بزرگش تشکر میکنم و براش آرزوی موفقیت روز به روز میکنم

-- نگار ، Oct 9, 2010

i love you shohreh aziz

-- rana ، Oct 9, 2010

man asheghtammmmmmmmmmmmmmm

-- koshaa ، Oct 16, 2010

شهره جون من همجنسگرا نيستم ولي از حرفاتون خوشم اومد خيلي ماهي

-- تهمينه ، Nov 5, 2010

شهره عزیزم واقعا ازت ممنونم عشقم. احساسی که توی حرفهات بیان کردی قشنگ ترین و شیرین ترین احساسات دنیاست. خیلی دوست دارم. ممنونم عزیزم.. ای کاش حسم حداقل تو لغت معنا میشد

-- شیوا صولتی ، Nov 9, 2010

سلام
مصاحبه تورو نصف نیمه خوندم ولی شوکه شدم که خواننده مردمی مثل شهره از همجنسگرها حمایت کرده امیدوارم حمایت تو از افراد ی باشه که مورد تبعض نژادی قرار می گیرن نه افراد همجنسگرا که انسانیت وارزش انسانی خودشونه فراموش کردند

به نظر من این افراد هوس گرا هستند وگرنه عشق پاک کجا رابطه جنسی کجا
امیدوارم هر جا که هستی موفق باشی شهره جان
دوست دار تو هادی


فرق عشق هوس یک نفسه عشق برتر از هر هوسه

-- hadi ، Dec 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)