تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
هفت چهره هفت

مایکل جکسون با اسلام خبرساز شد

فرهاد سامانی

مایکل جکسون یا میکائیل جکسون

شاید هیچ‌یک از طرفداران مایکل جکسون فکرش را هم نمی‌کردند که روزی او با «اسلام» خبرساز شود. اگرچه ممکن است این ادعا در نهایت دروغ از آب در بیاید، اما جمع دو اسم مایکل جکسون و اسلام در ذهن، کمی مشکل است.

ادعای مسلمان شدن مایکل جکسون خواننده مشهور پاپ جهان این روزها، نقل محافل خبری و سرگرمی در رسانه‌های بین‌اللملی است. اولین بار روزنامه «تابلوئید سان» این خبر را منتشر کرد. «مایکل جکسون خواننده ۵۰ ساله در خانه دوستش در لس آنجلس به دین اسلام گرویده و نام «میکائیل» را برای خود برگزیده است.» به نوشته این روزنامه: «جکسون در حالی که لباس سنتی اسلامی بر تن کرده بود طی مراسمی در حضور یک روحانی اعتقادش به قرآن و اسلام را اعلام کرد.»


مایکل جکسون / عکس از رویترز

این خبر در شرایطی عنوان می‌شود که وی قرار است طی روزهای آینده در دادگاه عالی لندن حاضر شود و در برابر شکایت فرزند پادشاه بحرین از خود دفاع کند. شیخ عبدالله بن حمد الخلیفه، فرزند پادشاه بحرین مدعی شده که پس از محاکمه مایکل به جرم کودک آزاری مبلغ ۷ میلیون دلاری به وی کمک کرده و تا کنون این پول عودت نشده است.

یک منبع نامعلوم به روزنامه سان گفته است: « مایکل پس از بحث و گفت‌وگو با تهیه‌کننده و نویسندگان ترانه آلبوم جدیدش که اتفاقاً هر دو نیز مسلمان شده‌اند به اسلام گروید. آن‌ها درباره اعتقادات خود و این‌که پس از مسلمان شدن تصور می‌کنند به انسان‌های بهتری تبدیل شده‌اند با مایکل صحبت کردند. جکسون نیز از این ایده استقبال کرد. یک روحانی از مسجد دعوت شد و مایکل در حضور وی شهادتین را بیان کرد و متعاقب آن نام خود را به میکائیل تغییر داد.»

مایکل جکسون پنجاه ساله به «شاه پاپ» در عرصه موسیقی شهره است و زندگی وی با فراز نشیب‌های بسیاری همراه بوده است. او در سال ۱۹۹۳ به جرم تجاوز جنسی به کودکان به دادگاه فراخوانده شد که دادگاه او را به دلیل کامل نبودن مدارک اتهامی آزاد کرد. آلبوم‌های او همواره جز پرفروشترین آلبوم‌های جهان بوده‌اند و بیش از ۷۵۰ میلیون نسخه از آن‌ها فروش رفته است.

موضوع مسمان شدن مایکل جکسون در بالاترین

مایکل جکسون در ویکی پدیا

«کاتب» این بار داستان وداع را گفت

اول سریال سلطان و شبان وارد می‌شد و داستان را چنین روایت می‌کرد از وزیر اعظم می‌گفت و از دستورات سلطان برای رعایایش. این به یادماندنی‌ترین تصویری است که بیشتر مردم ایران از احمد آقالو دارند. بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که به دلیل بیماری سرطان استخوان هفته گذشته درگذشت.

آقالو که در سال های اخیر به دلیل شدت یافتن بیماری کمتر در کارهای تصویری ظاهر می‌شد و فعالیت خود را به نمایش‌های رادیویی محدود کرده بود، او در سن ۵۹ سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت. مشهورترین نقش‌آفرینی او در عرصه تصویری نقش کاتب در مجموعه تلویزیونی «افسانه سلطان و شبان» به کارگردانی داریوش فرهنگ بود که در اوایل دهه ۶۰ پخش شد و مخاطبان فراوان یافت.


احمد آقالو، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما

«پاداش»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و «یک تکه نان» کمال تبریزی از آخرین بازی‌های زنده یاد آقالو در سینما بود. او در طول ۴۰ سال حضوری پر‌رنگ در تئاتر، تله‌تئاتر و نمایش رادیویی داشت. پیش از این قطب‌الدین صادقی، یکی از کارگردانان تئاتر، در مصاحبه با رادیو زمانه از بی‌توجهی مسوولان به بیماری آقالو گلایه کرده بود.

وی متولد سال ۱۳۲۸ در قزوین است. آقالو فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود و فعالیت هنری را پس از گذراندن دوره شش ماهه بازیگری در هنرستان آزاد هنرپیشگی دانشکده هنرهای دراماتیک آغاز کرد. بازی در فیلم «دادشاه» به کارگردانی حبیب کاوش نخستین تجربه سینمایی اوست. از دیگر فعالیت‌های آقالو می‌توان به دوبلاژ، رادیو، بازی در تئاتر و مجموعه‌های مختلف تلویزیونی اشاره کرد.

«آقالو، قربانی سیاست نابخردانه ارشاد شد»

درگذشت احمد اقالو در بالاترین

وحید شمسایی بهترین بازیکن آسیا


وحید شمسایی در فوتسال ایران و جهان یک چهره بی‌همتاست. آقای گلی در دوره‌های متعدد فوتسال آسیا باعث شده تا او همواره نامزد عنوان یکی از بهترین فوتسالیست‌های ایران و جهان باشد. شاید اگر وحید شمسایی در مقابل اوکراین دواخطاره نمی‌شد، با تجربه بازی او ایران می‌توانست به جمع چهار تیم برتر فوتسال جهان راه یابد.

در این راه نباید از نقش هوشمندانه حسین شمس در پیشرفت بازی وحید شمسایی به سادگی گذشت. او زمانی که سرمربی فوتسال ایران شد در یک دوره کوتاه مدت وحید شمسایی را کنار گذاشت. چرا که اولا بازیکنان ایرانی به گلزنی او متکی شده بودند و شمسایی نیز با غرور خاصی تنها منتظر بود که پاس‌های تمام‌کننده را به او بدهند تا او کار را تمام کنند.

اما حسین شمس این نگرش را در شمسایی تغییر داد و اکنون او نه تنها در پاس‌دادن به هم تیمی‌هایش، بلکه در کار دفاع نیز مشارکت می‌کند. وی در مقطی از دوران بازیگری‌اش به لاتزیو ایتالیا رفت، اما نتوانست خود را با محیط تطبیق دهد و اکنون در تیم فولاد ماهان اصفهان بازی می کند.

وحید شمسایی که سال گذشته نیز عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا را کسب کرد؛ برای دومین‌بار و پس از درخشش در بازی‌های جام جهانی موفق شد که این عنوان را تکرار کند. او پس از کسب جایزه گفت: «آنچه بتوانم سال آینده بار دیگر این افتخار را برای سومین بار کسب کنم، برایم بی‌نهایت شگفت‌انگیز خواهد بود. دوست دارم این جایزه ویژه را به همسرم تقدیم کنم چرا که وی برای موفقیتم در فوتسال کمک شایانی کرد و به خوبی همراهم بود.»

وحید شمسایی در دانش نامه آزاد ویکی پدیا

اظهارات جنجالی میلبند در دوبی

اظهارت دیوید میلیبند وزیرخارجه بریتانیا باعث شد تا او به یکی از چهره‌های خبرساز هفته تبدیل شود. وی که در امارات متحده عربی (مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک ابوظبی) سخنرانی می‌کرد، گفت: «ایران هسته‌ای برای کسانی که برای استقرار صلح در منطقه و حل مشکلات آن تلاش می‌کنند ناکامی بزرگی خواهد بود. اگر شرایط موجود ادامه یابد، شانس استقرار صلح برای همیشه از میان خواهد رفت.» این اظهارات باعث شد تا تا جفری آدامز سفیر برتانیا در ایران احضار شود.

آقای میلیبند در نطق خود بر حل مشکلات پرونده هسته‌ای ایران با استفاده از روش‌های دیپلماتیک تاکید کرده، اما از سران عرب خواسته است که مانع اقدامات جمهوری اسلامی در رواج بی‌ثباتی در منطقه و ایجاد رقابت تسلیحاتی شوند.


دیوید میلیبند، وزیرخارجه بریتانیا

تلاش برای جلوگیری از قاچاق کالاهایی که احتمال کاربرد هسته‌ای دارند (از سوی ایران) نیز از دیگر خواسته‌های میلیبند خواهد بود.

سفارت ایران در امارات هم در واکنش به اظهارات وزیرخارجه انگلیس در بیانه‌ای که از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شد، اعلام کرد: «بریتانیا که خود از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از دارندگان سلاح هسته‌ای است، صلاحیت قضاوت در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را ندارد.»

موضوع اظهارات میلبند در شرایطی مطرح شده که قرار است در نشست شورای حکام آژانس، گزارش اخیر محمد البرادعی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی شود. ایران اظهارات وزیر امور خارجه بریتانیا را
«خصمانه، تحریک‌برانگیز و تفرقه‌افکنانه» خوانده است.

دیوید میلبند با ۴۱ سال سن یکی از جوا‌ن‌ترین وزیران امورخارجه بریتانیا است که در زمان دولت گوردون بروان به این سمت برگزیده شد. او هیچ گاه در مورد ایران به تندی سخن نگفته بود و این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

دیوید میلبند در دانش نامه آزاد ویکی پدیا

قاضی مرتضوی به دنبال جاسوسان موساد

تلویزیون دولتی ایران در بخش‌های مختلف خبری خود بارها تصاویر دادستان عمومی و انقلاب تهران را نشان داد که همراه با تجهیزات الکترونیکی نحوه شناسایی و دستگیری ۳ جاسوس سرویس اطلاعاتی اسرائیل را تشریح می‌کرد. بدین ترتیب او که پیش از به «جلاد مطبوعات» و عامل توقیف ده‌ها نشریه مشهور بود، امروز از متلاشی کردن شبکه‌های جاسوسی سخن می‌گوید.


قاضی مرتضوی / عکس از ایسنا

پخش اعترافات تلویزیونی سعید اشتری و پیامد آن، نشست خبری قاضی مرتضوی در دادسرای عمومی تهران به یکی از مهمترین اخبار هفته ایران تبدیل شد. در این نشست سعید مرتضوی گفت: « کیف مجهزی که شامل تجهیزات ارتباط ماهواره‌ای برای برقراری ارتباط با موساد بدین نحو که پس از جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها را توسط لپ‌تاپ تجهیز شده ثبت و ضبط می‌کردند و از طریق تجهیزات ماهواره‌ای به اسراییل ارسال می‌شده است. همچنین بسیاری از درخواست‌های موساد توسط نیروهای سپاه کشف شده و در پرونده موجود است. افسران موساد نیازمندی‌های خود را به این افراد اعلام می‌کرده‌اند.»

دادستان تهران تعداد افراد دستگیر شده را ۳ نفر اعلام کرد و گفت ۳ نفر دیگر نیز در حلقه حفاظتی نیروهای امنیتی سپاه هستند و فعلاً آزادند.

وی در این نشست خبری سعی داشت عملیات موساد در ایران را پیچیده و حساس نشان دهد. وی در مورد خارج شدن اطلاعات از ایران گفت: «این فیلم‌ها توسط چرخ‌های انتهای کیف‌های مسافرتی از کشور خارج می‌شده‌اند. در واقع این چرخ‌ها در انتهای کیف‌های مسافرتی نصب می‌شده‌اند و مأمورین از وجود فیلم در آنها اطلاعی نداشتند.»

قاضی مرتضوی در این نشست اسیلسکوپ (برای تست امواج)، جی پی اس، فاصله‌یاب لیزری، تلفن ماهواره‌ای ایریدیوم را وسائل جاسوسی معرفی کرد و گفت یکی از افرادی که سابقا عضو بسیج بوده توسط عوامل موساد شناسایی و جاسوس شده است. وی اظهار امیدواری کرد که ظرف ۳ تا ۴ هفته آینده پرونده بقیه جاسوس‌ها تکمیل شده و آن‌ها نیز اعدام شوند.

ورود قالیباف به انتخابات جدی‌تر شد

این روزها اگر کسی به مناطق مختلف شهر تهران سر بزند، می‌تواند فعالیت‌های گسترده ماموران شهرداری را نگاه کند. انبوه کیسه‌های شن در حاشیه خیابان‌ها و بزرگ‌‌راه ها مردم را به این فکر می‌اندازد که تهران با برفی چند متری قرار است روبه رو شود. فضاهای خاکی کنار بزرگراه‌ها به سرعت و با قالب‌های مربع چمن که از جای دیگری آورده شده، سبز می‌شوند و پل‌ها و تقاطع‌‌های غیر همسطح هر روز افتتاح می‌شود.

افتتاح پردیس سینمایی ملت، برج میلاد سینما آزادی، خطوط ویژه BRT در یکی دو سال اخیر نشان می‌دهد که محمدباقر قالبیاف سعی دارد همچون محمود احمدی‌نژاد از ساختمان شهرداری به کاخ ریاست جمهوری برود. او هنوز و به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است، اما این هفته خبرگزاری دولتی ایرنا که در اختیار دولت است از فعال شدن ستادهای انتخاباتی شهردار تهران خبر داد وبحث حضور قالیباف را در رسانه‌ها به طور جدی مطرح کرد.


محمدباقر قالبیاف / عکس از امامی، فارس نیوز

خبرگزاری ایرنا در این باره نوشت: «ستاد انتخاباتی شهردار تهران تا کنون با اقشار مختلف ازجمله فعالان اقتصادی، برخی از بازیگران، هنرمندان و ورزشکاران همچنین کارگردانان سینما جلسات متعددی داشته است. این ستاد اخیرا نشستی با حضور نمایندگان ستادهای انتخاباتی و با هدف تبیین راه‌کارهای تبلیغاتی در شیراز داشته است.

گفته می‌شود در این نشست، موضوعاتی مطرح شده است که در حمایت از جریان اصلاح‌طلبی بوده و موجب اعتراض برخی از حاضران در جلسه شده است.»

به نظر می‌رسد که محافظه‌کاران چندان با نامزدی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری موافق نیستند و حضور او را بیشتر به نفع اصلاح‌طلبان می‌دانند. در شرایطی که هنوز رقابت‌های انتخاباتی گرم نشده، ورود شهردار تهران به انتخابات می‌تواند فضای سرد کنونی را گرم کند و یخ فضای موجود را بشکند. هرچند تحلیلگران معتقدند که قالیباف نیز منتظر آمدن یا نیامدن خاتمی به عرصه انتخابات است.

محمد باقر قالیباف در ویکی پدیا

سایت شخصی قالیباف

میشل سلیمان دنبال اسلحه یا محدود کردن حزب الله؟

سفر دو روزه میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان به تهران علاوه بر بازتاب‌های گسترده داخلی، بازتاب‌های مختلف بین‌المللی هم پیدا کرد و این سوال را مطرح کرد که «میشل سلیمان در ایران به دنبال چه چیزی می‌گردد». او که همراه با شش وزیر خود به ایران آمده بود با مقام‌های مهم دولت ایران از جمله رهبر انقلاب ایران آیت الله خامنه‌ای نیز دیدار کرد.


میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان

او سومین رئیس جمهور لبنان پس از انقلاب ایران است که به این کشور سفر کرده است. اهمیت سفر او به اندازه‌ای بود که بسیاری از شبکه‌های خبری جهان حضور او در تهران را پوشش دادند. میزبان نیز برای او سنگ تمام گذاشت و با مراسم‌های استقبال و بدرقه سعی کرد که به خوبی از این ژنرال مسیحی ارتشی پذیرایی کند.

میشل سلیمان حاصل دولت وحدت ملی در لبنان است که با انتخاب او و در توافق دوحه به طور موقت به نزاع‌های سیاسی در لبنان پایان داده شد. اکنون در لبنان در مورد «حوزه نفوذ حزب الله» اختلاف نظر وجود دارد؛ عده‌ای مسلح بودن حزب الله در جنوب لبنان را به ضرر منافع ملی می‌دانند و آن را مقصر ویرانی و جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل معرفی می‌کنند، در مقابل گروه ۸ مارس معتقند که حضور حزب الله در جنوب لبنان عامل بازدارنده تهاجم و دست‌اندازی اسرائیل به این کشور است.

ایران و سوریه از حامیان حزب الله هستند و در مقابل کشورهای غربی و عربی سعی در خلع سلاح حزاب الله دارند. بازدید آقای سلیمان از نمایشگاه تسلیحات وزارت دفاع ایران نشان می‌دهد که موضوعات تسلیحاتی و دفاعی نیز در سفر آقای سلیمان مطرح شده و ممکن است ایران پیشنهاد ارسال سلاح‌های سنگین به لبنان را به وی داده باشد.

این در حالی است که آمریکا مشغول تجهیز ارتش لبنان است. محمدرضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی در لبنان پیش از دیدار آقای سلیمان از ایران گفته است: «ایران و لبنان قرارداد پنج ساله نظامی و دفاعی منعقد کرده‌اند که تنها یک و نیم سال به پایان آن باقی مانده است.»

به نظر می‌رسد که آقای سلیمان به دنبال راه حلی برای وحدت ملی لبنان می‌گردد و سعی دارد تا زمان نشست دوم وحدت ملی لبنان مسئله حزب الله را حل کند. نتایج نشست دوم نشان می‌دهد که آیا این ژنرال مسیحی مارونی دستاوری از سفر به تهران داشته یا همچنان مسئله حزب الله لاینحل باقی می‌ماند.

میشل سلیمان در ویکی پدیا

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چند روز پیش موضوع مسلمان شدن مایکل جکسون بطور کامل از طرف وکیل وی تکذیب و مضحک خوانده شد.
*لطفا وقتی به شایعات زرد دامن میزنید به همان اندازه در صورت تایید یا تکذیب رسمی خبر نیز به آن بپردازید.
*از انجمن هواداران فارسی زبان مایکل جکسون
http://www.mjjacademy.com/forum

-- علی آرین ، Nov 28, 2008

ظاهرا اقای قاضی مرتضوی فیلمهای جیمز باند دهه 60 را زیاد نگاه میکنند. گذاشتن فیلم توی چرخ چمدان از ان جوکهاست. چطور بوده که جناب جاسوس نمیتونسته فیلم را از طریق اینترنت اپلود کنه یا ایمیل کنه؟

-- Ali ، Nov 29, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)